ایران با دولت آمریکا روبروست و نگاهی به تصمیمات سنا ندارد

ایران با دولت آمریکا روبروست و نگاهی به تصمیمات سنا ندارد

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: ایران در مذاکرات هسته‌ای تنها با دولت آمریکا روبروست و هیچ نگاهی به تصمیمات سنا ندارد.

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصویب طرح قانونی شدن نظارت بر توافق احتمالی هسته‌ای ایران و 1+5 در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، اظهار داشت: نظارت یکی از وظایف ذاتی پارلمان‌هاست و اصلا نیاز به مصوبه جدید برای نظارت نیست، بنابراین با این طرح یا می‌خواهند پیام جدیدی به ایران برساندند و یا به تیم مذاکره‌کننده خود بگویند که "شما را قبول نداریم".

وی ادامه داد: چنین قوانینی نمی‌تواند در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 کارشکنی داشته باشد، چرا که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای تنها با دولت آمریکا روبروست و هیچ نگاهی به تصمیمات سنا ندارد. همچنین بین پارلمان و دولت آمریکا اختلاف وجود دارد و برای ضلالت هم قانون تصویب می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: اوباما گفته در مواردی که دخالت کنگره در مذاکرات تاثیر بگذارد، آن را وتو می‌کند. در واقع مصوبات کنگره یا باید با بیش از دو سوم آرا مصوب شود که با توجه به آرایش کنگره و حزب جمهوری‌خواه، مصوبه‌ دو سوم رای نمی‌آورد و یا اگر مصوبه دو سوم رای نداشته باشد، اوباما آن را وتو می‌کند.

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه این طرح تنها جنبه نظارتی داشته و تأثیری بر روند مذاکرات و توافق هسته‌ای ندارد، گفت: این طرح تنها برای نظارت کنگره بر مذاکرات است و قطعا مسائل مطرح شده در آمریکا مانند اختلافات کنگره با دولت، یک موضوع داخلی بوده و مقامات این کشور باید آن را تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon