لزوم فرهنگسازی جدی در حوزه مطبوعات کودک و نوجوان


لزوم فرهنگسازی جدی در حوزه مطبوعات کودک و نوجوان

خبرگزاری تسنیم:مدیرمسئول نشریه کودک «یکی یکدونه»، گفت: مسئولان باید در حوزه کودک و نوجوان بودجه بگذارند، هزینه کنند و به صورت ریشه ای فرهنگسازی کنند.

ملیحه مومن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، در خصوص مشکلات حوزه مطبوعات کودک و نوجوان در جامعه، اظهار داشت: چالش‌ها و نابهنجاری هایی  در جامعه ما وجود دارد که بخشی از آن به تربیت در دوران کودکی باز می گردد و نشان می دهد خمیرمایه افراد در آن دوران به خوبی ورز داده نشده است.

وی ادامه داد: از مسائل شهری  گرفته تا مسائل اجتماعی و شخصیتی و حتی مهارت‌های فردی  نشان دهنده مشکل افراد در تربیت دوران کودکی است وگرنه چرا باید به این میزان دعوای خیابانی داشته باشیم، زمانی که در زمینه حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کنید به خوبی متوجه می شوید که تربیت مناسب در دوران کودکی باعث می شود افراد در دوران بزرگسالی موثر عمل کنند.

مدیرمسئول نشریه یکی یکدونه همچنین گفت: سایت ها یا خبرگزاری ها نسبت به نشریات این مزیت را دارند که می توانند از محتوای روزنامه ها در زمینه مورد نظرشان استفاده کنند اما گاهی از اوقات حتی نمی توان یک مطلب در حوزه کودک و نوجوان در روزنامه ها یافت و این نشان می دهد روزانه حتی در حد یک مطلب دغدغه کودکان و نوجوانان را نداریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی علاقمند کردن کودکان و نوجوانان به نشریات و مجلات کاغذی، تصریح کرد: تنها چاره در دل خانواده است من به عنوان یک مادر مادر باید فرزند خود را توجیه کنم که حداقل همپای رسانه‌های دیگر یا استفاده از ابزارهای جدید، حداقل یک نشریه یا مجله را همراه داشته باشد از سوی دیگر مسئولان باید در این حوزه بودجه بگذارند، هزینه کنند و به صورت ریشه ای فرهنگسازی کنند. در حال حاضر هر ارگانی موظف است که بخشی از بودجه خود را صرف حوزه کودک و نوجوان کند که متاسفانه هر زمان لازم است از بودجه این بخش کم می گذارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon