۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شهرستان آباده پرداخت شد


21 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شهرستان آباده پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آباده گفت: ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به ۱۹۲ طرح مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آباده پرداخت شد.

امیر باوندی پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه در سال گذشته در راستای توانمندسازی مددجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شد اظهار داشت: در سال گذشته 21 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به 192 مورد از طرح‌های اشتغال مددجویان شهرستان آباده پرداخت شد که بیش از یک میلیارد ریال آن از اعتبارات صندوق اشتغال و مابقی از محل تسهیلات بانکی بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان آباده افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آباده 2 هزار و767 خانوار در قالب 4 هزار و 959 هزار نفر از جمعیت شهرستان را تحت حمایت دارد.

باوندی پور با بیان اینکه نزدیک به 360 نفر از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد شهرستان آباده دانش‌آموز و 200 نفردانشجو هستند خاطرنشان کرد: این افراد از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند و در همین راستا مبلغ  یک میلیارد و 375 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات و برنامه‌های کمیته امداد بر اساس و مبنای فرهنگی است بیان کرد: اعزام نزدیک به 123 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آباده به اردوهای خارج استانی و منطقه‌ای از جمله خدمات فرهنگی ارائه شده به مددجویان در سال گذشته بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آباده تصریح کرد: تعداد 50 دانش‌آموز مددجوی آباده‌ای در کلاس‌های کانون تابستانه شرکت کرده و مشغول فراگیری و آموزش‌های مختلف هستند و مبلغ 1 میلیارد و 375 میلیون ریال در بخش فرهنگی برای آنها هزینه شده که مبلغ یک میلیارد ریال از منابع دولتی و مابقی از منابع امدادی بوده است.

باوندی پور آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به مددجویان را از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد شهرستان آباده عنوان کرد و گفت: 366 نفر از مددجویان این نهاد در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند که مبلغ  14 میلیون و 300 هزار ریال دراین بخش هزینه شده است.

وی اظهار داشت: از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آباده به مددجویان این نهاد ارائه 445 مورد وام قرض‌الحسنه با اعتبار 4 میلیارد و 722 میلیون ریال به مددجویان برای کارگشایی مشکلات و برطرف شدن نیازهای اساسی آنان بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آباده با اشاره به کمک‌های ارائه شده به مددجویان در زمینه تسهیل ازدواج بیان کرد: در این راستا 33 مورد کمک هزینه ازدواج با مبلغ 573 میلیون ریال به مددجویان پرداخت شده است.

باوندی پور عنوان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان بهره‌مندی 420 نفر مددجوی تحت حمایت کمیته امداد آباده از بیمه اجتماعی و بهره‌مندی 3 هزار و 280 نفر از خدمات بهداشتی و بیمه‌ای کمیته امداد بوده که مبلغ 425میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 298 یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان آباده قرار دارند خاطرنشان کرد: تعداد 1 هزار و 638 حامی، سرپرستی 298 نفر ایتام تحت حمایت را بر عهده دارند که در سال گذشته مبلغ 4 میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی حامیان به این ایتام کمک شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آباده با اشاره به درآمد سالانه حوزه مشارکت‌ها گفت: درآمدهای حاصل از وجوهات امانی و درآمدهای محلی به ارزش ریالی 4 میلیارد و 345 میلیون ریال، درآمد صندوق‌های صدقات به مبلغ  4 میلیارد و 522 میلیون ریال، زکات جمع‌آوری شده به ارزش 10 میلیارد و 217 میلیون ریال، درآمد جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری به مبلغ 831 میلیون ریال و درآمد حاصل از مراکز نیکوکاری و حساب‌های انتظامی ثبت شده به مبلغ 9 میلیارد و 715میلیون ریال بوده است.

باوندی پور با بیان اینکه پرداخت مبلغ 20 میلیارد و 512 میلیون ریال مستمری و نزدیک به 430  میلیون ریال کمک درمانی از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان این نهاد در سال گذشته بوده است خاطرنشان کرد: مبلغ 1 میلیارد ریال کمک‌های موردی و مبلغ 1 میلیارد ریال در بخش عمرانی شامل بهسازی، مقاوم‌سازی، تکمیل و حصارکشی هزینه شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon