بدهی وزارت کشور به فرمانداری‌ها تا ۳۱ فروردین ماه پرداخت می‌شود


بدهی وزارت کشور به فرمانداری‌ها تا 31 فروردین ماه پرداخت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: وزارت کشور بدهی خود را بابت انتخابات گذشته به فرمانداری‌ها تا ۳۱ فروردین ماه امسال پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمدحسین مقیمی در نشست با فرمانداران و بخشداران استان بوشهر، با بیان اینکه جایگاه و مسئولیت فرمانداران و بخشداران در سیستم اجرایی کشور بسیار با اهمیت است اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران در مناطق خود به عنوان نماینده دولت تلقی شده نه به عنوان نماینده یک وزارتخانه محسوب می‌شوند.

وی، با بیان اینکه بخشداران و فرمانداران در همه کمیته‌ها و شوراهای دستگاه‌های اجرایی مسئولیت دارند گفت: این بدین معنا است که تصمیم‌گیری‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌ها در همه عرصه‌ها بر عهده این افراد است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه 30 درصد جعیت کشور در روستاها ساکن هستند تصریح کرد: با احتساب ساکن بودن 30 درصد جمعیت کشور در بخش‌های مرکزی شهرستان‌هاو 30 درصد در روستاها اکنون 60 درصد جمعیت کشور توسط بخشداری‌ها مدیریت می‌شود که این نشان دهنده جایگاه مهم بخشداری‌ها است.

مقیمی، بر توجه به حل مشکلات بخش‌ها و روستاهای تحت پوشش بخشداری‌ها تاکید کرد و گفت: بخشداران با تدبیر با توجه به مشکلات این مناطق می‌توانند راهکارهای لازم و زودهنگام در حل مشکلات اشتغال، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ارائه کنند.

وی، با تاکید برحل اشتغال مناطق روستایی و بخش‌ها بیان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد  مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌توان با بهره جستن از این سیاست مشکلات اشتغال و اقتصاد مناطق تحت پوشش خود را برطرف و تحول مهمی در اقتصاد بخش و شهر ایجاد کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 7 اسفند امسال افزود: فرمانداران و بخشداران باید در برگزاری انتخاباتی سالم و بدون دخالت در آن تلاش کنند و در این راستا ضمن اینکه اموال دولتی در اختیار هیچ کاندیدا قرار نگیرد در بی‌طرفی از کاندیداهای انتخابات دقت شود.

وی ایجاد نشاط سیاسی را یک ضرورت دانست و گفت: بخشداران نشاط سیاسی در شهر، روستا و مناطق عشایری را بیشتر کنند و در این راستا از احزاب سیاسی شناسنامه‌دار بهره برده شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور از پرداخت طلب فرمانداری‌ها از وزارت کشور خبرداد و گفت: وزارت کشور بدهی خود را بابت انتخابات گذشته به فرمانداری‌ها تا 31 فروردین ماه امسال پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon