راه‌اندازی خانه ریاضیات اردبیل به تعویق افتاده است


راه‌اندازی خانه ریاضیات اردبیل به تعویق افتاده است

خبرگزاری تسنیم:مدیر خانه ریاضیات استان اردبیل گفت: راه‌اندازی خانه ریاضیات در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها حدود ۲۰ سال به تأخیر افتاده که امیدواریم این مرکز علمی هر چه زودتر افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن نوعی‌اقدم در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: علم ریاضیات مادر تمامی علوم است که در تمامی استان‌های کشور خانه ریاضیات با همکاری علاقمندان، اساتید و مسئولان تشکیل شده و اساتید بزرگ عضو هیئت امنای این خانه هستند.

وی گفت:‌ راه‌اندازی خانه ریاضیات در استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها حدود 20 سال به تأخیر افتاده که افت اصلی تحصیلی در بسیاری از رشته‌ها تحت تأثیر ریاضی بوده چرا که مباحث این علم هر سال نسبت به سال گذشته در سطح کشوری و بین‌المللی تغییر می‌یابد و آموزش و پرورش به تنهایی قادر به آموزش این علم در ابعاد وسیع نیست.

مدیر خانه ریاضیات استان اردبیل افزود:‌ آموزش ریاضی باید همگانی شود و هم اکنون نیز در تمامی استان‌ها این خانه فعال بوده که در نوع خود یک دانشکده ریاضی محسوب می‌شود.

نوعی‌اقدم تصریح کرد: در تمامی استان‌هایی که دارای خانه ریاضیات هستند، شهرداری‌ها نقش اساسی دارند که اگر در استان اردبیل به این موضوع توجه نشود به معنای واقعی وقت تلف کردن خواهد بود که افتتاح این خانه به طور قطع از افتخارات و عملکردهای موفق شهرداری و شورای شهر اردبیل محسوب خواهد شد.

وی گفت: به یقین این خانه یک موسسه غیرانتفاعی خواهد بود که مشکل اصلی فقط شروع راه‌اندازی این کار است و بعد از مدتی خودکفا شده و روال صعودی خود را می‌پیماید که امیدواریم با راه‌اندازی خانه ریاضیات سطح علمی دانش‌آموزان در علم ریاضی افزایش یابد چرا که ریاضی پایه و اساس بسیاری از علوم مهم است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon