امیدهایی که خوزستانی‌ها را به فوتبال امیدوار کردند


امیدهایی که خوزستانی‌ها را به فوتبال امیدوار کردند

خبرگزاری تسنیم: تیم فولاد خوزستان با کسب ۳۸ امتیاز قهرمان رقابت‌های لیگ بر‌تر امید شد و ۳ تیم خوزستانی صنعت نفت آبادان، نفت اهواز و کارون اهواز جزو ۵ تیم بالای جدول قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، تیم امید فولاد خوزستان دیروز با کسب یک امتیاز از بازی خود در برابر تراکتورسازی تبریز توانست به قهرمانی این مسابقات برسد. این مسابقه یادآور جشن قهرمانی تیم فولاد خوزستان در مسابقات لیگ سیزدهم بود که آن‌ها هم جشن خود را در تبریز به پا کردند تا تبریز برای فولادی‌ها خاطره خوشی باشد.

فولادی‌ها در این مسابقات با تکیه بر دفاع توانمند خود توانستند قهرمان شوند البته نقش مهاجمان خوزستانی این تیم انکار ناپذیر است تیمی که با 27 گل زده توانست در رده دوم بهترین خط حمله لیگ بر‌تر امید قرار گیرد و با 12 گل خورده لقب بهترین تیم دفاعی لیگ بر‌تر امید را به خود اختصاص دهد.

امیدهای فولاد خوزستان با کسب 11 برد توانستند بیشترین برد در لیگ بر‌تر امد را نسبت به سایر رقبا کسب کنند و با 5 تساوی کم تساوی‌ترین تیم لیگ امید را به همراه نفت اهواز کسب کردند.

درخشش امیدهای فولاد خوزستان در این فصل می‌تواند مسئولان این باشگاه را برای جوانگرایی در مسابقات لیگ بر‌تر پانزدهم امیدوار کند.

اما خوزستان نمایندگان دیگری در لیگ بر‌تر امید داشت که هر کدام از این تیم‌ها می‌تواند تغذیه کننده تیم‌های لیگ برتری و دسته یکی خوزستانی باشد.

کسب 30 امتیاز از 18 بازی توانست صنعت نفت آبادان را در رده سوم این جدول جای دهد. نفتی‌ها علیرغم کسب برد در هفته آخر نتوانستند بیش از رده سوم صعود کنند و پس از فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در جایگاه سوم جای گرفتند.

نفتی‌ها دراین بازی‌ها 8 برد، 6 تساوی و 6 شکست کسب کردند و با به مر رساندن 14 گل و دریافت 15 گل دومین تیم خوزستانی بالانشین در جدول باشند. امیدهای صنعت نفت آبادان هم می‌توانند امیدوار به حضور در تیم‌های صنعت نفت آبادان و صنعت نفت نوین آبادان در مسابقات لیگ دسته یک و دسته دو باشند.

اما تیم چهارم این جدول نفت اهواز است. نفتی که بدون حاشیه در فصل‌های گذشته مشغول بازیکن سازی در بین تیم‌های خوزستانی است. نفتی‌ها در این فصل سومین تیم خوزستانی بالانشین جدول بودند.

نفتی‌های اهواز توانستند از 20 بازی خود 29 امتیاز کسب کنند و پس از نفتی‌های آبادان در رده چهارم جدول 11 تیمه این رقابت‌ها جای بگیرند.

نفتی‌ها از خط حمله خوبی برخوردارند و در 20 بازی موفق به زدن 24 گل شدند اما دریافت 19 گل در 20 بازی کار را برای آن‌ها سخت کرد و نتوانساند بیشتر از رده چهارم در جدول رده بندی صعود کنند.

آن‌ها در 20 هفته قابت با امیدهای کشور 8 برد، 5 تساوی و 7 شکست کسب کردند تا با یک امتیاز کمتر از نفت آبادان به کار خود در رقابت‌های لیگ بر‌تر امید پایان دهند.

چهارمین تیم خوزستانی لیگ بر‌تر امیدهای کشور هم بین 5 تیم بالای جدول جای گرفت. کارون اهواز توانست با کسب 27 امتیاز و به لطف تفاضل گل بیشتر نسبت به فجرسپاسی شیراز این مقام را تصاحب کند.

کارون اهواز در 20 هفته توانست با تکیه بر تیم بومی خود 7 برد، 6 تساوی و 7 شکست کسب کند تا در بین تیم‌های خوزستانی بالای جدول قرار گیرد.

کارونی‌ها هم سبک بازی خوزستانی یعنی هجومی را دنبال کردند و توانستند با 25 گل زده سومین خط حمله لیگ بر‌تر امید کشور باشند اما یکی از ضعف‌های این تیم در خط دفاعی است. آن‌ها با دریافت 26 گل سومین تیم ضعیف دفاعی این رقابت‌ها هستند. البته طبیعی است که خوزستانی‌ها بیشتر مایل به کار هجومی هستند و در دفاع آسیب پذیر‌تر نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از درخشش بانوان ملی حفاری و قهرمانی در لیگ بر‌تر فوتسال، قهرمانی نوجوانان فولاد خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور این سومین قهرمانی خوزستان در رقابت‌های این فصل است.

البته نمی‌توان از تیم جوان و با انگیزه فوتسال ملی حفاری اهواز گذشت تیمی که توانست با کمترین بودجه و تکیه بر توانایی‌های سید محمد ناظم الشریعه و شاگردان خوزستانی‌اش با 7 امتیاز اختلاف و تحمل کمترین شکست در لیگ بر‌تر فوتسال به مقام چهارم برسد.

تیم فولاد نوین اهواز 2 هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ دسته یک 4 امتیاز از تیم دوم جدول پیش است و با کسب یک برد دیگر می‌تواند به رقابت‌های لیگ بر‌تر صعود کند. نفتی‌های آبادان هم در گروه به رقابت‌های دسته یک در بین تیم‌های بالانشین جدول حضور دارد و کارش برای صعود به هفته‌های اخر کشیده شده است.

تیم جوانان فولاد خوزستان در رقابت‌های لیگ بر‌تر با 4 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول صدرنشین است و می‌تواند دو هفته دیگر قهرمانی خود را در این رقابت‌ها جشن بگیرد البته با لغزش حریفانش این مهم می‌تواند زود‌تر رخ دهد.

البته این درخشش خوزستانی‌ها در مسابقات مختلف در کنار ضعف تیم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان در لیگ بر‌تر و عملکرد ضعیف استقلال اهواز در لیگ دسته یک است. تیم‌هایی که هر لحظه امکان سقوط به دسته‌های پائین‌تر را دارند و باید تا هفته‌های اخر منتظر باشند.

تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ بر‌تر می‌توانند با حمایت از بازیکنان امید و جوان خوزستانی در مسابقات خو بدرخشند و نگذارند بازیکنان بومی تیم‌های پایه برای کسب موفقیت به دیگر استان‌ها مهاجرت کنند. حمایت از این بازیکنان می‌تواند نسل جدیدی از بازیکنان جوان و با انگیزه را به کشور معرفی کند. بازیکنانی مانند ایمان مبعلی، پژمان منتظری، سروش فیعی، بختیار رحمانی، محمد رشید مظاهری و مهرداد جماعتی بازیکنان خوزستانی هستند که توانستند در سال‌های گذشته برایتیم‌های خود موفق عمل کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon