انتقاد شدید حزب‌الله لبنان از عربستان سعودی و جریان المستقبل

انتقاد شدید حزب‌الله لبنان از عربستان سعودی و جریان المستقبل

خبرگزاری تسنیم: حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای شدیداللحن اعلام کرد: اتهامات بی‌اساس جریان المستقبل علیه ایران تنها در راستای طرح‌های کشورهای خارجی و عربی مطرح می‌شود و نشان می‌دهد این جریان از تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «النشره»، حزب‌الله لبنان، دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسئولان و سران جریان المستقبل طی سال‌های گذشته انتقادات تندی را علیه ایران مطرح کرده‌اند و اتهامات آنها بی‌پایه و بی‌اساس است و تنها در راستای اجرای طرح‌های خارجی و خواسته‌های کشورهای عربی و اجنبی مطرح می‌شود».

حزب‌الله افزود: «ما این اتهامات و افتراها را شنیدیم، ولی به خاطر حفظ وحدت میان لبنانی‌ها و ثبات کشور، آنها را رد کردیم و واکنشی نشان ندادیم».

این بیانیه خاطرنشان کرد: «موضع آشکار و صریح حزب‌الله در حمایت از ملت مظلوم یمن که هدف تجاوزهای عربستان قرار گرفته‌اند، خشم مسئولان و مقامات جریان المستقبل و رسانه‌های وابسته به آن را برانگیخته تا جایی که آنان به خاطر این موضع صریح از ما انتقاد کرده‌اند، سؤالی که مطرح می‌شود این است: آیا این جریان از مخالفت حزب‌الله با تجاوز به یمن و انتقادات ما علیه کشورهای مشارکت‌کننده در این تجاوز از جمله عربستان سعودی خشمگین است؟ در واقع اظهارات اخیر جریان المستقبل مؤید این است که این جریان از عملیات نسل‌کشی و جنایات گروهی که عربستان در حق شهروندان بی‌گناه یمنی مرتکب می‌شود و جان کودکان، زنان و سالخوردگان را می‌گیرد، حمایت می‌کند».

حزب‌الله در ادامه تأکید کرد: «ارتباط جریان المستقبل با سران عربستان و تلاش این جریان برای جلب رضایت آنها و دفاع از آنها باعث نمی‌شود که ما مقابل تجاوزهای گسترده علیه ملت دوستی که با این وحشیگری‌ها روبه‌رو شده‌اند، ساکت بایستیم. مواضع جریان المستقبل در دفاع و حمایت از عربستان باعث می‌شود عربستان ظلم و خشونت بیشتری بر ملت‌های منطقه روا بدارد. رژیم آل‌سعود همچنان تلاش می‌کند از طریق ظلم و ورود ارتش و نظامیان خود به کشورهای منطقه، فتنه و اختلاف در آنها ایجاد کند و بی‌گناهان را به قتل برساند».

این بیانیه تصریح کرده است: «نظامی که از طریق عقب‌ماندگی، جهل، دروغ، کشتار، اعزام تروریست‌ها و منبع ایدئولوژی افراط‌گرایانه در جزیره عرب حکومت می‌کند، نمی‌تواند هرگز با کشور ایرانی که جهان شاهد پیشرفت‌های چشمگیر آن در سطح علمی و تکنولوژی است و رهبر و ملت آن در کنار ملت‌های مظلوم منطقه و حرکت‌های آزادی‌خواهانه در جهان ایستاده‌اند، برابری کند».

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان