۸ کانون گرد و غبار در استان بوشهر شناسایی شد


8 کانون گرد و غبار در استان بوشهر شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۸ کانون گرد و غبار در استان بوشهر شناسایی و اقدامات مقدماتی برای مقابله با آن انجام شده و امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین دلشب صبح امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از نظر منابع محیط زیست در جایگاه شایسته‌ای قرار دارد اظهار داشت: 7 منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست که به مناطق حفاظت شده معروفند دارای رتبه بندی مطابق با استاندارد های موجود هستند.

وی تصریح کرد:  2 اثر طبیعی ملی در استان بوشهرکه از نظر جایگاه زیستگاهی و تنوع زیستی شاخص برجسته‌ای هستند به ارتقاء جایگاه این استان از نظر محیط زیست افزوده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه جزیره خارگو محل مناسبی برای رشد پرندگان است تصریح کرد: اثر طبیعی ملی " جزیره خارگو" با طول 8 کیلومتر و پهنای تقریبی 400 متر در فاصله 5 کیلومتری از جزیره خارگ قرار دارد

دلشب افزود: اثر طبیعی ملی "خارگو" در کنار پناهگاه حیات وحش خارگ بزرگترین کلونی مرجانی خلیج فارس محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم مرجان‌های دریایی در خلیج فارس از چاپ کتاب مرجان‌های خلیج فارس خبرداد و بیان کرد: پس انجام دقیق غواصی در خلیج فارس تحقیق، مستند سازی ، نمونه برداری  و عکاسی از گونه‌های متعدد مرجان‌ها کتاب مرجان‌های خلیج فارس را در دست چاپ داریم و در طرحی مطالعاتی که با همکاری دانشگاه خلیج فارس در حال انجام آن هستیم دلایل مختلف و متعدد رشد و توسعه توتیای دریایی در خلیج فارس مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: گنبد نمکی یا کوه نمک به عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسیده است که امسال بیش از سال‌های گذشته شاهد حضور گردشگران داخلی وخارجی در این منطقه بوده‌ایم. 

دلشب، با بیان اینکه کوه نمک استان بوشهر به ژئو پارک تبدیل می‌شود افزود: با توجه به اهمیت و نیاز به حفاظت ویژه "کوه نمک استان بوشهر" از نظر محیط زیستی و گردشگری، مطالعاتی را آغاز کرده و طرح تبدیل این منطقه به "ژئو پارک" را از طریق "یونسکو" در حال پیگیری هستیم .

وی، به نقش مهم تالاب‌ها اشاره کرد و گفت: طرح مدیریت جامع تالاب حله در استان بوشهر را تدوین شده و در 7  تالاب مهم کشور این طرح تصویب و یک افق 25 ساله برای آن مشخص شد.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به کنوانسیون رامسر به انواع تالاب‌ها اشاره کرد و افزود: هر جایی در استان بوشهر که عمق آب  زیر 6 متر در پایین‌ترین جزر باشد طبق قوانین کنوانسیون رامسر تالاب محسوب می‌شوند و بنا به این تعریف اکثر خورهای استان بوشهر تالاب هستند.

دلشب از شناسایی8 کانون گرد و غبار در استان بوشهر خبرداد و گفت: 8 کانون گرد و غبار در استان بوشهر شناسایی و اقدامات مقدماتی برای مقابله با آن انجام شده و ان شاءالله امسال اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon