هدف از مذاکرات هسته‌ای حل مشکل اقتصادی مردم است


هدف از مذاکرات هسته‌ای حل مشکل اقتصادی مردم است

خبرگزاری تسنیم: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت:‌ هدف از انجام مذاکرات هسته‌ای حل مشکلات اقتصای مردم بوده که حل این موضوع برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام علی یونسی پیش از ظهر امروز در دومین همایش بررسی زمینه‌های مشارکت ایرانیان خارج از کشور استان اردبیل در توسعه همه‌جانبه این استان اظهار داشت:‌ پیروزی و موفقیت‌های بزرگ بین‌المللی که توسط دولت یازدهم حاصل شده نوید یک آینده خوب را می‌دهد که امیدواریم این اقدامات سبب شود که کشور در آینده از یک رونق اقتصادی خوبی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد:‌ حل مسئله اقتصادی مهم‌ترین دغدغه برای دولت بوده و هدف از انجام مذاکرات هسته‌ای حل مشکلات اقتصادی بوده و سایر اقدامات از جمله اقدامات سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی که توسعه کشور را به دنبال دارد انجام می‌شود.

یونسی افزود:‌ توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید باهم ایجاد شوند و اینکه یکی از این بخش‌ها توسعه یابد و بخش دیگر از این توسعه عقب بماند نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت بلکه همه این توسعه‌ها باید متعادل باشد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد:‌ همانطوری که اگر در بخشی از پازل قطعه‌ای نادیده گرفته شود تمام پازل به هم می‌خورد باید در حوزه‌های پیشرفت کشور نیز بخش‌های مختلف در هم تنیده شده‌ و هر کدام از این بخش‌ها پیشرفت کند بخش‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: در حوزه زیرساخت‌ها 4 مسئله  و موضوع مهم باید وجود داشته باشد تا توسعه فراگیر شود که استان اردبیل خوشبختانه جزو استان‌های مستعد توسعه در کشور بوده چرا که از یک سرزمین غنی و آب و هوای متنوع و نعمت‌های طبیعی بسیاری بهره‌مند بوده و استعدادهای منحصر به فردی در این استان وجود دارد.

یونسی اظهار کرد:‌ به عنوان مثال وجود دشت مغان که اگر برنامه‌ریزی برای آن خوب مدیریت شود می‌تواند بخش زیادی از نیازمندی‌های کشاوزی ایران را تامین کند و حوزه توریسم درمانی که یک فرصت جدیدی برای استان اردبیل تلقی می‌شود چرا که با این ظرفیت‌ها اردبیل می‌تواند بازار جدید درمان را در کشور به خود اختصاص دهد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد:‌ اگر به توریسم درمانی در این استان توجه اساسی شده و امکانات درمانی خوبی برای اردبیل فراهم شود می‌تواند میزبان افرادی باشد که از سراسر ایران و کشورهای دیگر به استان اردبیل سفر می‌کنند تا هم در بخش درمانی استفاده کرده و هم از نعمت‌های طبیعی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وجود شهرستان سرعین برای استان اردبیل یک فرصت و ظرفیت خوب گردشگری محسوب می‌شود که در رونق اقتصادی تاثیرگذار است، گفت:‌ به طور قطع فقر و بیکاری فساد را به دنبال دارد و همانطوری که در قرآن کریم به آن اشاره شده فقر نتیجه عذاب الهی است.

وی تصریح کرد:‌ دولت یازدهم در صدد این است که کارآفرینی و رونق اقتصادی را در کشور ایجاد کند که این کار را به صورت جدی آغاز کرده است. خوشبختانه در استان اردبیل نیز استاندار و نماینده ولی فقیه در استان بسیار جدی و دلسوزانه پیگیر کارآفرینی و رونق اقتصادی هستند که امیدواریم با حمایت دولت این رونق شکل بگیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon