بازار اختصاصی ایران در مسکو احداث می‌شود


بازار اختصاصی ایران در مسکو احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول حوزه خاورمیانه کنگره اقتصادی کشورهای عضو C.I.S مسکو گفت: امکان احداث یک بازار اختصاصی ایران در مسکو فراهم‌ شده که مراحل عقد قرارداد بررسی شده و نامه در اختیار رئیس دفتر رئیس‌جمهور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احد قضایی پیش از ظهر امروز در دومین همایش بررسی زمینه‌های مشارکت ایرانیان خارج از کشور استان اردبیل در توسعه همه‌جانبه استان اظهار داشت: استان اردبیل می‌تواند جایگاه بسیار مناسب تجاری با کشورهای عضو C.I.S داشته باشد که بعد از فروپاشی شوروی سابق برخی از مسئولان کنگره اقتصادی به مرکزیت مسکو C.I.S را تشکیل داده‌ که متشکل از 26 کشور عضو است.

وی گفت: این کنگره در رابطه کار و تجارت با کشورهای خاورمیانه تلاش می‌کند که در حال حاضر در این کنگره بین‌المللی بنده مسئول حوزه خاورمیانه بوده و همکاری‌های لازم را با کنگره انجام می‌دهم.

سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان و هندوستان افزود: کشورهای عضو این کنگره بسیار علاقه‌مند هستند که در کشورهای ایران، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان همکاری و تجارت داشته باشند که تمرکز خاصی بر روی تجارت با ایران دارند و بسیار علاقه‌مند برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی و تجاری با کشور ایران هستند.

قضایی تصریح کرد: ایران نتوانسته است به‌طور شایسته در بازار مسکو ورود پیدا کند ولی هم‌اکنون امکانی فراهم‌ شده که یک بازار اختصاصی برای ایران در مسکو احداث شود که در حال بستن قرارداد این موضوع هستیم و نامه در اختیار نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور قرار گرفته تا دستورات لازم را در این زمینه ابلاغ کنند.

احداث گلخانه 24 هکتاری با مشارکت روسیه

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس پنجم شورای اسلامی بیان کرد: اگر نگاهی به بازار سرپوشیده و بافت تاریخی شهرهای اردبیل  و تبریز داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که بیشترین تجارت را در زمان‌های گذشته با کشور روسیه و کشورهای شمالی انجام می‌داده‌اند و 20 سال است که مرز به حالت قبلی برگشته ولی متأسفانه شاهد رونق این تجارت نبوده‌ایم.

وی گفت: دولت باید نگاه و حمایت ویژه‌ای از تاجران داشته باشد که متأسفانه حمایت رسمی از تجار در کشور صورت نمی‌گیرد که باید به این موضوع با دید رونق بخشیدن به اقتصاد کشور توجه کرد.

مسئول حوزه خاورمیانه کنگره اقتصادی کشورهای عضو C.I.S مسکو تصریح کرد: در استان شیراز یک گلخانه 24 هکتاری با مشارکت روسیه احداث می‌شود که یک حرکت خوبی بوده که امیدواریم استعدادهای سرمایه‌گذاری در کشور شناخته‌ شده و بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon