وحدت مذهبی شیعه و سنی در شهرستان عنبران ستودنی است


وحدت مذهبی شیعه و سنی در شهرستان عنبران ستودنی است

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه عنبران گفت: باید حول محور اسلام و تعالیم حیات‌بخش آن وحدت در بین مسلمانان بیش از گذشته تقویت شود هرچند وحدت مذهبی شیعه و سنی در شهرستان عنبران ستودنی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام یاور مرادی پیش از ظهر امروز در دومین همایش بررسی زمینه‌های مشارکت ایرانیان خارج از کشور استان اردبیل در توسعه همه‌جانبه استان اظهار داشت: در استان اردبیل در 2 منطقه اهل سنت وجود دارد که خوشبختانه برادران اهل سنت و شیعه در اردبیل از تعاملات بالایی برخوردار بوده و رابطه خوبی دارند.

وی گفت: بخش عنبران نزدیک به 24 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد که مردم اهل تسنن این منطقه در مراسمات ملی و مذهبی با تمامی اهالی استان هم‌ردیف بوده و تعامل خوبی دارند.

امام‌ جمعه عنبران تصریح کرد: رابطه اهل سنت و تشیع در اردبیل بسیار مثال‌زدنی بوده و اعتقاد دارم که استان اردبیل می‌تواند جلودار کشور در امور وحدتی باشد چرا که اهالی سنت و شیعه در این استان مانند برادرانی در کنار هم زندگی کرده و هیچ مشکلی باهم ندارند.

مرادی یکی از راهکارهای جلوگیری از صدمات و لطمات ناشی از تفرقه را وحدت و برادری دانست و افزود: باید حول محور اسلام و تعالیم حیات‌بخش آن وحدت در بین مسلمانان بیش از گذشته تقویت شود که در حال حاضر منادی این امر مقام معظم رهبری در جهان اسلام است.

وی بیان کرد: بحث حساسیت مرزی سبب شده که بخش عنبران از فعالیت‌های مذهبی و برخورداری از حوزه‌های علمی بهره‌مند نباشد که متأسفانه جوانان منطقه مجبور هستند به سایر مناطق برای یادگیری علوم در حوزه‌های مختلف علمی مراجعه کنند که از دولت انتظار داریم به این موضوع توجه داشته باشد.

وی افزود: مشکلات اقتصادی در تمامی مناطق استان اردبیل وجود دارد که باید برای این موضوع یک فکر اساسی شود چرا که فقر زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها خواهد بود که امیدواریم با وجود سرمایه‌گذاری‌ها و کارآفرینی‌ها در سطح استان این مشکل برطرف شود.

در این جلسه عضو شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در ارتباط با بحث فرهنگی تاریخ صفویان که در اردبیل نیز بقعه شیخ صفی‌الدین وجود دارد، بر گردن ایرانیان حق‌دارند چرا که در راه‌اندازی مکتب شیعه در کشور اقدامات شایسته‌ای را این سلسله انجام داده است.

حسین افسانه گفت: متأسفانه مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی‌الدین مظلوم و محروم واقع‌شده و ساماندهی بقعه و آزادسازی فضای اطراف آن در حد استان اردبیل نیست که در مجموع برای این اقدامات حدود 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که از ظرفیت استان تخصیص این اعتبار خارج است.

وی بیان کرد: محرومیت استان اردبیل سبب شده که این بنای تاریخی نیز محروم باقی بماند که امیدواریم با توجه دولت به این موضوع و ساماندهی بقعه شیخ صفی‌الدین یک قدردانی و سپاس از اقدامات این سلسله در ایران انجام شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon