۵۰۰ میلیون دلار محصولات صنایع دستی در کشور صادر شد


500 میلیون دلار محصولات صنایع دستی در کشور صادر شد

خبرگزاری تسنیم: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: سال قبل محصولات صادراتی صنایع دستی با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال ماقبل آن به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، بهمن نامور مطلق ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای توسعه فعالیت‌های صنایع دستی شده اظهار داشت: برای توسعه صنایع دستی در حوزه تولید، ترویج، فروش، بازرگانی و احیا طرح‌هایی تدوین که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مهمی انجام شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به احیا صنایع دستی دستی فراموش شده گفت: استان بوشهر دارای محصولات مهمی در حوزه صنایع دستی دارد که با تکیه بر دانش‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.

نامورمطلق افزود: عبابافی استان بوشهر یکی از محصولات مهم صنایع دستی کشور است که اکنون به سبب نبود مواد اولیه این صنعت دچار رکود تولید شده است.

وی با بیان اینکه عبا بافی استان بوشهر احیا می‌شود بیان کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه عبا در بافندگی، پشم شتر است برای رونق صنعت عبابافی با برنامه‌ریزی انجام شده امسال این مواد از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد تهیه و در صورت کمبود از کشورهای دیگر وارد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور حصیر بافی استان بوشهر را از دیگر خلاقیت‌های هنرمندان استان دانست و بیان کرد: محصولات حصیری استان بوشهر در بازارهای مختلف داخلی و خارجی خریداران گوناگونی دارد که این محصول نیز در حوزه صنایع دستی توسعه می‌یابد.

نامورمطلق با اشاره به اینکه صنایع دستی دریایی یکی از مهم‌ترین محصولات صنایع دستی استان بوشهر است خاطرنشان کرد: به سبب وجود ساحل در استان بوشهر ظرفیت مهمی در تولید و خلق هنرهای دستی از محصولات دریایی فراهم کرده که اکنون خرید محصولات صنایع دریایی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

وی، با اشاره به صادرات محصولات صنایع دستی افزود: تحریم‌های ظالمانه استکبارجهانی سبب شده محصولات صنایع دستی کشورمان که در جهان منحصر بفرد است و در جهان خریداران بسیاری دارد به اندازه کافی صادر نشود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور از افزایش 50 درصدی صادرات صنایع دستی در کشور خبرداد و گفت: سال قبل محصولات صادراتی صنایع دستی با افزایش 50 درصدی نسبت به سال ماقبل آن به 500 میلیون دلار افزایش یافت.

نامورمطلق با بیان اینکه محصولات صنایع دستی استان بوشهر بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود بیان کرد: با رفع تحریم‌ها, محدودیت‌ها در صادرات محصولات صنایع دستی برداشته می‌شود دسترسی صنعتگران دستی به بازارهای جهانی افزایش می‌یابد و شاهد افزایش صادرات این محصولات می‌شویم.

وی، با اشاره به فروش محصولات صنایع دستی در بازارهای داخلی گفت: در یک‌ماه گذشته بیش از 50 میلیارد تومان محصولات صنایع دستی در کشورمان به فروش رفته و این در حالی است که نسبت به 12 ماه سال گذشته رشد چند برابری نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon