درآمد گمرکات استان بوشهر ۸۸ درصد افزایش یافت


درآمد گمرکات استان بوشهر 88 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: در استان بوشهر ۱۳ گمرک در امر صادرات و واردات تجاری و ملوانی فعالیت می‌کند که درآمد گمرکات با افزایش ۸۸ درصدی در سال قبل نسبت به سال ماقبل آن به ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد پورحیدر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه 13 واحد و اداره کل گمرکی در استان بوشهر فعال است اظهار داشت: گمرکات استان بوشهر در حوزه صادرات و واردات کالاهای بازرگانی و ملوانی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 11 گمرک استان بوشهر در حوزه صادرات و واردات کالای بازرگانی فعال هستند تصریح کرد: گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی ، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فعالیت صادراتی و وارداتی و 2 گمرک دیگر در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل گمرکات استان بوشهربا اشاره به اینکه در سال قبل 25.8 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد گفت: این کالاها که به ارزش 19 میلیارد و598 میلیون دلار است در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل از نظر ارزش 30 و از نظر وزن 23 درصد افزایش داشته است.

پورحید با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه صادرات در کشور مقام نخست دارد بیان کرد: گمرکات استان از بین 147 گمرک کشور در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی رتبه نخست به خود اختصاص داده است.

وی، مواد پتروشیمی‌، پایه سکو، میگوی پرورشی، گچ، انواع ماهی و سیمان را عمده کالاهای صادراتی عنوان کرد و گفت: میعانات گازی در بین سایر کالاها بیشترین محصولات صادراتی است که این محصول در پارس جنوبی تولید و صادر می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر،امارات متحده عربی‌، هند‌، قطر، ویتنام، کویت‌ و ترکیه را مقصد کالاهای صادراتی گمرک بوشهر دانست و تصریح کرد:با افزایش فعالیت‌های گمرکی در استان بوشهرشاهد افزایش 88 درصدی درآمدها نسبت به سال 1392 بوده‌ایم که به 2هزارو 980 میلیارد تومان رسید.

پورحیدر با اشاره به واردات یک هزارو 724 تن کالا در سال قبل از طریق گمرکات استان بوشهر خاطرنشان کرد: این کالاها که از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده دارای 4 میلیارد و 110 میلیون دلار ارزش است که در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل از نظر وزن یک در صد کاهش  و از لحاظ ارزش دلاری 3 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon