قالیباف: برخی حاضرند برای دریافت تراکم ۱۰۰ها میلیارد به شهرداری بپردازند


قالیباف: برخی حاضرند برای دریافت تراکم 100ها میلیارد به شهرداری بپردازند

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران ضمن بیان توضیحاتی درباره وضعیت ارائه تراکم در شهر گفت: افراد بسیاری هستند که حاضرند ۱۰۰هامیلیارد تومان برای دریافت تراکم به شهرداری بپردازند.

محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به طرح تفصیلی شهر تهران،‌ اظهار داشت: از چمران و سالاری رئیس شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون معماری شورا سؤال کنید،: آنچه به‌عنوان تراکم فروشی شهرت پیدا کرده اصلاً در شهر وجود دارد؟ بنده به شما می‌گویم، خیر.

وی ادامه داد: تراکم فروشی در دهه 70 و تا پیش از تهیه طرح جامع اتفاق می‌افتاده است به این معنا که به هر که پول بیشتری می‌داده تراکم بیشتری می‌دادند اما در حال حاضر این‌طور نیست. در حال حاضر یک تراکم پایه داریم که از خیابان انقلاب به پایین 180 درصد و از خیابان انقلاب به بالا 150 درصد است.

شهردار تهران تصریح کرد: نوع دیگری از تراکم،‌ تراکم مجاز است که بر اساس تفصیلی بوده و تعیین می‌کند تراکم در فلان خیابان 340 درصد،‌ در خیابانی دیگر 540 درصد و غیره است، به این تراکم مجاز می‌گویند. بنده به شما عرض می‌کنم در شهرداری تهران جز دو موردی که به آن اشاره کردم تراکم دیگری نیست.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری هستند که حاضرند 100هامیلیارد تومان برای دریافت تراکم به شهرداری بپردازند‌، تصریح کرد: برخی‌ها یا با این مسائل آشنا نیستند یا دانش کافی را ندارند و یا برخی دیگر مغرضانه سخن می‌گویند. برخی‌ می‌‌گویند: چرا همسایه ما 7 طبقه ساخته و به ما مجوز ساخت 4 طبقه داده شده است؛ معلوم است تراکم نسبت به سطح و عرصه زمین است.

قالیباف گفت: به زمینی که 600 متر سطح اشغال دارد طبقات بیشتر و به زمین کوچک‌تر طبقات کمتری، تعلق می‌گیرد. باز هم نمی‌گویم تخلفی صورت نمی‌‌گیرد اما به‌جرأت می‌گویم امروز شاید در 5 درصد پروانه‌ها با این حجم بالا هم به‌دلیل اینکه سیستمی انجام می‌شود،‌ تخلف نباشد. اگر شما به‌عنوان یک خبرنگار موردی بیاورید که از سال 89 به بعد پروانه‌ای بالای 1800،‌ حتی در منطقه 22 بالای 1400 صادر شده باشد،‌ هرچه شما گفتید من قبول می‌کنم.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon