سازمان ملل آتش‌بس فوری در یمن را خواستار شد

سازمان ملل آتش‌بس فوری در یمن را خواستار شد

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه روند دیپلماتیک بهترین راه برای حل و فصل بحران در یمن است، همه طرف‌های درگیر در این کشور را به توقف فوری خشونت‌ها فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، دیروز در سخنانی تصریح کرد (یمن) فقیرترین کشور در خاورمیانه در واقع پیش از آغاز درگیری‌های نظامی با بحران دست و پنجه می‌کرد یعنی اینکه ناامنی غذایی در این کشور بالاتر از فقیرترین کشورها در آفریقا بوده است. درگیری اخیر در یمن مشکلات موجود در این کشور را تشدید کرده است.

بان کی‌مون افزود: «من خواستار آتش‌بس فوری همه طرف‌های درگیر در یمن هستم. سعودی‌ها به من اطمینان داده‌اند آنها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که یک روند سیاسی باید در یمن وجود داشته باشد. من از همه یمنی‌ها می‌خواهم با حسن نیت در این روند سیاسی مشارکت کنند.»

وی در ادامه گفت: «روند دیپلماتیک مورد حمایت سازمان ملل متحد بهترین راه برای نجات یمن از جنگی طولانی مدت است که پیامدهایی منفی نیز بر ثبات در منطقه خواهد گذاشت.»

دبیر کل سازمان ملل در این سخنان خود به استعفای «جمال بن‌عمر» فرستاده ویژه این سازمان در امور یمن اشاره نکرد. منابع دیپلماتیک اعلام کرده‌اند بان کی‌مون قصد دارد «اسماعیل ولد شیخ احمد» دیپلمات موریتانیایی را برای جانشینی بن عمر انتخاب کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان