ملاحظاتی درباره حرمت شکنی آل سعود


ملاحظاتی درباره حرمت شکنی آل سعود

خبرگزاری تسنیم: متأسفانه جریان مرموزی که بدون تردید عناصر اصلی آن در آن سوی مرزهاست، در شبکه مجازی با پیش کشیدن موضوع عرب و عجم، شیعه و سنی و ... به دنبال تشدید اختلافات مذهبی و قومی بر آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس های کثیف آل سعود در هفته نخست فروردین و در حالی که دو نوجوان 14 و 15 ساله ایرانی مراسم عمره خود را به جا آورده و از طریق فرودگاه جده عازم کشورمان بودند، قصد آزار دو نوجوان عزیز کشورمان  را داشتند. دو نوجوان - علی رغم سن کم - در برابر رفتار قصد کثیف پلیس های عربستان مقاومت کرده و با آنها درگیر شده اند، برای همین دو پلیس حیوان صفت، موفق به اجرای نیت شوم خود نشدند و تنها به آزار و اذیت آن دو نوجوان پرداختند. دو نوجوان وقتی به جمع کاروان بازگشته اند، خواهان پیگیری موضوع شدند و به همین دلیل هم شایسته تقدیر و تجلیل هستند.

به اعتقاد برخی کارشناسان، رفتار حیوانی و نیت شوم دو پلیس سعودی از قبل برنامه ریزی شده و برای انتقام از ایرانیان بوده است. اگر بپذیریم که نظام سیاسی عربستان در آن نقشی نداشته، قطعاً پای برخی از مفتیان بی مغز وهابی و افراطیون آنها در این اقدام شوم نقش داشته است. خبر روزنامه الصباح کویت هم – هر چند رسما تایید نشده - همین را تقویت می کند.

 بعد از انتشار خبر ، متأسفانه جریان مرموزی که بدون تردید عناصر اصلی آن در آن سوی مرزهاست، در شبکه مجازی با پیش کشیدن موضوع عرب و عجم، شیعه و سنی و ... به دنبال تشدید اختلافات مذهبی و قومی بر آمده است. در پیگیری های امنیتی صورت گرفته، نقش آفرینی جریان های سلطنت طلب، پان ایرانیست ها و بهاییان مشاهده می شود که می خواهند ایران را در برابر کشورها و ملت های مسلمان عرب زبان قرار دهند. بنابراین باید این محورها در اظهار نظرها مورد توجه قرار گیرد:
1- این ماجرا نباید باعث تقابل میان عرب و عجم، عرب و ایرانی، شیعه و سنی و... شود. برخی اهانت هایی که این روزها در رسانه ها به مردم عرب و مسلمان می شود یقیناً توطئه ای طراحی شده در جهت انشقاق و اختلاف افکنی میان ایران و ملت های مسلمان منطقه است.
2- باید از مقامات وزارت خارجه در خواست شود از موضع محکم و قاطع، خواستار محاکمه و مجازات عوامل و طراحان این توطئه شوم شوند. چنانچه وظیفه دولت و دستگاه دیپلماسی نیز ایجاب می کند که با قاطعیت در این زمینه برخورد کنند و برای حیثیت و امنیت ایرانیان در سراسر جهان از هیچ کوششی فروگذاری نکنند چه این که موضوع احترام به ایرانیان در خارج از کشور ازجمله وعده های انتخاباتی دولت یازدهم نیز بوده است و رئیس جمهور کشورمان نیز در این زمینه وعده داده اند که عزت و احترام را به پاسپورت ایرانی باز گردانند.
3- مقامات دولت یازدهم باید از مسؤولان عربستانی که خود را خادم الحرمین می نامند بخواهند که از این اتفاق به عمل آمده عذرخواهی رسمی نمایند.
4- باید مقامات سعودی هرچه سریعتر اقدام به محاکمه و مجازات مأموران پلید و برنامه ریزان آن نمایند. قطعاً محاکمه و مجازات دو حیوان مأمور فرودگاه جده امری بدیهی و طبیعی است.
5- مسوولان سعودی که خود را خادم الحرمین می دانند باید تضمین دهند که ضمن تغییر رفتار با حجاج به ویژه حجاج ایرانی، دیگر اجازه بروز چنین رفتارها و برخوردهای شنیعی را نخواهند داد. سعودی بایستی با ایجاد اصلاحات در کادر مربوطه، برای حفظ وجهه و اعتبار خود تلاش کند. اتفاقی افتاده که به هیچ وجه قابل توجیه نیست و انتظار عمومی نیز این است که آنچنان از سوی مقامات عربستان رفتار شود که در شأن خادمان خانه خداست و نباید حثیت خود را بر سر عمل شنیع دو مأمور بازرسی به باد دهند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon