طومار اینترنتی خطاب به شاه بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی

طومار اینترنتی خطاب به شاه بحرین برای آزادی زندانیان سیاسی

خبرگزاری تسنیم: سازمان عفو بین الملل با طوماری اینترنتی را برای درخواست از شاه بحرین جهت آزادی زندانیان اندیشه و بیان در این کشور در پایگاه خود قرار داده و از کابران در سراسر جهان خواسته است تا آن را امضا کنند.

خبرگزاری تسنیم- این طومار خواهان رفع اتهامات علیه همه کسانی شده است که هم اکنون در ارتباط با مسائل مرتبط با آزادی بیان نظیر انتقاد از کشورهای خارجی یا شاه یا نهادهای دولتی بحرین محاکمه می شوند.

در این طومار آمده است: "اهانت به شاه یا پرچم کشور یا نهادهای دولتی یا حتی یک کشور خارجی همه اینها اتهاماتی است که منجر به هفت سال زندان در بحرین می شود و این درحالی است که انتقاد از کشورهای روسای کشورها از نظر قوانین بین المللی جرم به شمار نمی رود".

این طومار در این رابطه افزود: زینب الخواجه فعال مدنی به علت پاره کردن تصویر شاه با سه سال زندان مواجه است. نبیل رجب (رئیس مرکز حقوق بشر بحرین) نیز در ژانویه با حکم زندان شش ماه به اتهام "اهانت به ساختار وزارتخانه های کشور و دفاع در شبکه اجتماعی توییتر موجه است و هم اکنون در ارتباط با تحقیقات درباره اتهامات جداگانه در بازداشت به سرمی برد".

در این طومار آمده است: احمد مشیمع فرزند یکی از زندانیان اندیشه نیز با حکم یکسال زندان به علت قرائت شعری که اهانت به شاه تفسیر شده است، مواجه است و این فهرست طولانی شامل دهها زندانی اندیشه است که از سال 2011 میلادی به خاطر بیان مسالمت آمیز دیدگاه مخالف خود همچنان پشت میله های زندان به سرمی برند.

در این طومار تاکید شده است: در سال 2015 میلادی "سطح سرکوب صداهای مخالف از جمله فعالان و چهره های سیاسی شدت گرفت و کسانی که با دولت یا حاکمان آن مخالفت می کنند، به طور روتین هدف قرار می گیرند".

این طومار خطاب به حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین آورده است:

اظهارنظرهایی که اهانت به روسای کشورها یا نهادها شمرده می شود، از نظر قوانین بین المللی جرم تلقی نیم شود. نبیل رجب، سعید السماحجی، احمد مشیمع و زینب الخواجه هم اکنون به صرف بیان انتقاد مسالمت آمیز خود از شما یا نهادهای دولتی پشت میله های زندان هستند یا محاکمه می شوند که این امر با قوانین و معاییر بین المللی مغایرت دارد. احترام به حقوق بشر که شما وعده آن را در زمان انتشار گزارش کمیته حقیقت یاب بحرین دادی، همچنان دور از دسترس در بحرین است چرا که همچنان عملیات سرکوب مخالفان و آزادی بیان ادامه دارد.

این طومار از شاه بحرین خواسته است که "دستور آزادی فوری همه زندانیان اندیشه را که صرفا به خاطر بیان مسالمت آیمز دیدگاه خود در بازداشت هستند، صادر کند."

این طومار همچنین از شاه بحرین خواسته است تا "قوانینی که اعمال مشروع آزادی بیان را - که همگام با قوانین بین المللی است" بویژه مفاد 214، 215 و 216 قانون مجازات های بحرین را لغو کند".

"رفع اتهام از همه کسانی که هم اکنون در بحرین به اتهام های مرتبط با آزادی بیان نظیر انتقاد از کشورهای خارجی یا شاه یا نهادهای دولتی محاکمه می شوند" از دیگر خواسته های این طومار از شاه بحرین است.

سازمان عفو بین الملل درخواست کرد که "این طومار را امضا کنید و بگویید که آزادی بیان جرم نیست".

کاربران می توانند به این لینک مراجعه کرده و در سمت چپ آن نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، نام کشور و شهر را وارد کنند و سپس روی عبارت سیاه رنگ "بادر بالتحرک الان" کلیک کنند. در این صورت لینکی به آدرس ایمیل آنها فرستاده خواهد شد که با کلیک روی این لینک، رای دادن آنها تایید می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان