تداوم حملات سعودی به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی یمن

تداوم حملات سعودی به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی یمن

خبرگزاری تسنیم: تظاهرات گسترده مردم یمن علیه تجاوزگری رژیم آل‌سعود و قطعنامه ظالمانه شورای امنیت،استعفای فرستاده سازمان ملل در امور یمن و تداوم حملات جنگنده های سعودی به مناطق غیرنظامی و زیرساخت های یمن از مهم ترین تحولات یمن طی ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از2500 از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده‌اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است و حدود 120 هزار خانوار یمنی نیز به دلیل حملات مستمر جنگنده‌های سعودی، آواره شده اند. این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، درگیری‌های یمن تاکنون 600 کشته و 2200 زخمی و همچنین 100 هزار آواره داشته است.

جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد دو روز قبل با تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد.

                                                                                                تحولات امنیتی یمن در بیست و سومین روز تجاوز

ادامه تجاوز جنگنده های سعودی به صعده

در ادامه تجاوز عربستان به خاک یمن، جنگنده های این رژیم  پنج بار صعده را بمباران کردند. در این حملات چند پمپ بنزین و یک کارخانه پلاستیک هدف قرار گرفت. پیش از این چند پمپ بنزین در مناطق مختلف استان صعده هدف حملات سعودی قرار گرفته بودند.

حمله عربستان به تاسیسات زیربنایی و مناطق مسکونی

گزارشگر شبکه المسیره در صعده گزارش داد: حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی به تاسیسات زیر بنایی یمن همچنان ادامه دارد. این حملات منجر به تخریب مراکز خدماتی، مغازه های مردم و مناطق مسکونی یمن شده است.

حمله به مسجد ثائر در یمن

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: جنگنده های متجاوز عربستان سعودی منطقه مرزی برکان در استان صعده را بمباران کردند. این حملات به تخریب خانه های مردم و مغازه ها در این منطقه منجر شد. نیروهای متجاوز عربستان سعودی با حملات هوایی، توپ و خمپاره منطقه مرزی برکان را هدف قرار دادند. جنگنده های سعودی همچنین مسجد ثائر را بمباران کردند.

پالایشگاه عدن تولید نفت را به سبب حملات سعودی متوقف کرد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد پس از توقف تولید گاز در یمن اکنون نوبت به نفت رسیده است و بر همین اساس یکی از مسئولان پالایشگاه عدن اعلام کرد شرکت پالایشگاه های عدن به سبب جنگ و گسترش دامنه حملات عربستان سعودی به این شهر، قادر به تولید و صادرات نفت نیست. این در حالیست که تولید و صادرات گاز مایع نیز پیش از این متوقف شده بود.

تداوم درگیری‌های شدید در عدن

شهر ساحلی عدن در جنوب یمن صحنه درگیری بین ارتش این کشور و افراد مسلح وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن بود در حالیکه پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جنگ با القاعده نیز ادامه دارد.
شبکه تلویزیونی المنار  گزارش داد که، نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی مردمی کنترل دو منطقه صلاح الدین و فخم را در غرب عدن به دست گرفته‌اند.

از سوی دیگر پیشروی میدانی در جنگ با عناصر القاعده در استانهای مأرب و ابین ادامه دارد و شماری از عناصر القاعده به اسارت در آمده‌اند و تعدادی از خودروهایی که از تکفیریها بر جای مانده به غنمیت نیروهای مردمی در آمده است. بر اساس این گزارش، تکفیری‌ها به سوی اردوگاه القاعده در منطقه سهیل پا به فرار گذاشته‌اند.

پیشروی نیروهای مردمی و ارتش یمن در استان ابین

نیروهای کمیته های مردمی در کنار نیروهای مسلح یمن به عملیات پاکسازی مناطق جنوب این کشور ادامه می دهند. شبکه تلویزیونی المسیره در این باره گزارش داد: نیروهای مسلح یمن با همکاری نیروهای کمیته های انقلابی مردم این کشور پاکسازی استان أبین از وجودعناصر تروریستی القاعده را ادامه می‌دهند.

 

تحولات سیاسی یمن در بیست و سومین روز تجاوز

السیسی: به دنبال راه حل سیاسی در یمن هستیم(روی تیتر کلیک کنید)

رئیس جمهور مصر طی سخنانی تاکید کرده است که این کشور به دنبال راه حل سیاسی در یمن است.

نماینده سازمان ملل در امور یمن استعفا کرد ؛گزینه جانشینی + بیوگرافی

«جمال بن عمر» فرستاده سازمان ملل به یمن روز گذشته در پی ناکامی در یافتن راه حلی برای بحران یمن، استعفا کرد.

ایندیپندت: جنگ عربستان علیه یمن، القاعده را تقویت می‌کند

روزنامه انگلیسی تجاوزگری نظامی ارتش سعودی علیه یمن را باعث تقویت شبکه القاعده و گسترش آن در یمن توصیف کرد و نوشت: ریاض و آنکارا از جبهه تروریستی النصره - شاخه القاعده- علیه دولت سوریه حمایت و پشتیبانی مالی کرده‌اند.

جوانان بی‌تجربه آل‌سعود و سلحشوری مردم یمن

حمله ارتش آل‌سعود به یمن ناشى از خامى و بى‌تجربگى چند جوان سعودى است که اداره آن کشور را به دست گرفته‌اند. هیچ قدرت کلاسیک نظامى نتوانسته است مقاومت گسترده مردمى و یا یک نیروى چریکى و نامتقارن را صرفاً با حملات هوایى نابود کند.

سفیر سابق آمریکا در عربستان: جنگ سبب افزایش نفرت و دشمنی ملت یمن با سعودی‌ها خواهد شد

سفیر سابق آمریکا در ریاض هشدار داده است سعودی‌ها با جنگی که علیه یمن به راه انداخته اند، سبب دشمنی و نفرت مردم یمن از خود خواهند شد.

سازمان ملل آتش‌بس فوری در یمن را خواستار شد

دبیر کل سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه روند دیپلماتیک بهترین راه برای حل و فصل بحران در یمن است، همه طرف‌های درگیر در این کشور را به توقف فوری خشونت‌ها فراخواند.

جمال بن عمر خطاب به اردن: سعودی‌ها دیوانگانی هستند که خلیج فارس را به آتش می‌کشند

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با هشدار به اردنی‌ها درباره پیامدهای مشارکت در جنگ عربستان و آمریکا علیه یمن تأکید کرده است سعودی‌ها دیوانگانی هستند که خلیج فارس را به آتش خواهند کشید.

تظاهرات هزاران یمنی علیه تجاوزگری رژیم آل‌سعود و قطعنامه ظالمانه شورای امنیت+تصاویر

 هزاران نفر از مردم یمن با تظاهرات در میدان التغییر صنعا و خیابانهای اطراف آن تجاوزگری ارتش سعودی به کشورشان و جنایات آل سعود را محکوم کردند.

تشکیل ائتلاف مخالف تجاوز عربستان به یمن در تونس

سازمانهای مدنی و شخصیت‌های مستقل و احزاب سیاسی تونس روز پنج‌شنبه از تشکیل یک ائتلاف مخالف با تجاوز به یمن و حمایت از این کشور در مقابل عملیات موسوم به طوفان قاطع که به رهبری عربستان علیه یمن در حال انجام است خبر دادند.

توجیه عجیب مفتی سعودی درباره تجاوز به یمن

مفتی سعودی برای توجیه تجاوز نظامی ارتش عربستان و کشتار مردم یمن گفت: ما به دنبال جنگ نبودیم، بلکه ناخواسته به آن مبتلا شدیم.

درحال بروز رسانی .... 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت