زمین ساخت ۲۰ هزار مسکن اجتماعی در سال ۹۴ تامین شد


زمین ساخت 20 هزار مسکن اجتماعی در سال 94 تامین شد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه با بیان این‌که در سال اول ۲۰ هزار مسکن اجتماعی برای گروه‌های هدف ساخته می‌شود، گفت: زمین مورد نیاز این واحدها تامین شده و واحدهای طرح مسکن اجتماعی هم استیجاری خواهد بود و هم ملکی.

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: بر اساس برنامه سالانه 125 هزار مسکن اجتماعی و در طول 6 سال 750 هزار مسکن ساخته می‌شود.

وی با بیان این‌که با آغاز ساخت مسکن اجتماعی در سال اول 20 هزار واحد به نتیجه می‌رسد، تصریح کرد: سال بعد میزان ساخت  و ساز جبران می‌شود، چراکه مقدمات شروع ساخت مسکن اجتماعی (انتخاب زمین و ...) زمانبر است.

وی بیان این‌که حداقل 20 هزار واحد در سال اول به نتیجه می‌رسد در پاسخ به این پرسش که زمین مسکن اجتماعی مشخص شده است، افزود: ممکن است پروسه تامین زمین زمانبر شود اما با این حال فکر می‌کنم 20 هزار مسکن اجتماعی ساخته خواهد شد.

معاون امور مسکن و ساختمان یادآور شد:‌بهترین گروه‌های هدف قابل شناسایی توسط وزارت تعاون مشخص می‌شود و زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن اجتماعی نیز از سوی وزارت راه تامین خواهد کرد.

مظاهریان در پاسخ به این پرسش که مسکن اجتماعی ملکی است یا اجاره‌ای، گفت: مفهوم این مسکن‌ها بیشتر استیجاری است، در طرح کلی هم شامل استیجاری است هم ملکی.

وی با بیان این‌که مسکن اجتماعی ترکیبی از واحدهای استیجاری و ملکی است، افزود: واحدهای 20 هزار مسکن اجتماعی نیز ترکیبی از این دو خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه