وزیر دارایی آلمان: انتظار راه‌حل سریعی برای بحران یونان نمی‌رود


وزیر دارایی آلمان: انتظار راه‌حل سریعی برای بحران یونان نمی‌رود

خبرگزاری تسنیم: وزیر دارایی آلمان تأکید کرد که انتظار یک توافق سریع درباره تداوم کمک‌های مالی به یونان و حل این مسئله نمی‌رود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات"، موضع گیری‌ها در بحران یونان همچنان سخت گیرانه‌تر می‌شود. "ولفگانگ شایبله" وزیر دارایی آلمان انتظار یک توافق سریع را درباره کمکهای مالی برای آتن که در معرض تهدید ورشکستگی دولتی قرار دارد، ندارد.

وی در آغاز نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن اظهار داشت: در دیدار گروه یورو در پایان هفته آینده در ریگا هیچ راه حلی برای بحران یونان انتظار نمی‌رود. هیچ چیز جدیدی وجود ندارد و من مطمئن نیستم که ما هفته آینده در ریگا چیز جدیدی داشته باشیم.

"گیانیس واروفاکیس" وزیر دارایی یونان نیز در حاشیه این نشست اقتصادی برای درک مواضع خود تبلیغ کرد. وی همچنین در کاخ سفید با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

به‌گفته ناظران وی در گفتگویی کوتاه با اوباما از وی درخواست کرد که فشار بیشتری روی اروپاییان وارد کند تا به‌دنبال راهکار مذاکره با یونان بگردند. وی در این راستا با اوباما اتفاق نظر داشت که همه طرفها باید انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند.

وزیر دارایی یونان همچنین دیدارهایی با وزیر دارایی آمریکا و رئیس بانک مرکزی اروپا خواهد داشت.

وی همچنین در یک سخنرانی در انستیتو بروکینگز آمریکا درخواست‌های وام دهندگان بین المللی برای تداوم اقدامات ریاضتی را رد کرده اما همزمان آمادگی برای توافق را اعلام کرد.

"ینز وایدمن" رئیس بانک مرکزی آلمان نیز این را پوچ و بیهوده دانست که یونان بدون در پیش گرفتن شرایط و برنامه‌های اصلاحی کمکهای مالی بیشتری دریافت کند.

وام دهندگان بین المللی به یونان اعطای کمکهای حمایتی حدود 7.2میلیارد یورویی به یونان را متوقف کرده‌اند. این کمکها باید زمانی آزاد شود که آتن یک لیست مشخص از اصلاحات را ارائه داده و همچنین آن را اجرایی کند. شرکای یوروی یونان بر این عقیده‌اند که این روند با مشکل مواجه شده است. آنها برنامه‌های کمکی فعلی به یونان را تا پایان ماه ژوئن تمدید کرده‌اند.

کارشناسانی از آتن و انستیتوهای وام دهنده به یونان همچنین در پایان هفته جاری در بروکسل با هم دیدار می‌کنند تا درباره لیست اصلاحی درخواست شده با هم مشاوره کنند.

وزیر دارایی آلمان در حالی درباره دستیابی به توافق با یونان ابراز تردید کرده است که محافل دولتی آتن به‌خلاف آن خود را نسبت به این مسئله که تا پایان ماه به راه حلی دست پیدا کنند خوشبین نشان می‌دهند.

با توجه به بحران مالی سخت یونانی‌ها همواره پولهای بیشتری را از حساب‌های بانکی خود بیرون می‌کشند و سپرده‌ها بر اساس اطلاعات انستیتوهای پولی به پایین‌ترین حالت خود از زمان شروع بحران بدهی‌ها در این کشور رسیده است.

انتهای پیام/پ*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان