اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های پل‌سازی کرمان؛ مشکلات روشنایی شهر برطرف می‌شود


اختصاص 500 میلیارد تومان به پروژه‌های پل‌سازی کرمان؛ مشکلات روشنایی شهر برطرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: شهردار کرمان با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های پل‌سازی شهر کرمان گفت: با ساخت ۱۱ پل در سال جاری شاهد انقلاب پل‌سازی در کرمان خواهیم بود.

ابوالقاسم سیف الهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان  درباره مهمترین اقدامات عمرانی شهرداری در سال 1394 اظهار داشت: در عبور مرور و بحث ترافیک شهری، بحث زیرساخت‌های موثر در زمینه ترافیک شهری مطرح است. این زیرساخت‌ها هم شامل تقاطع‌های غیر هم‌سطح در حمل و نقل عمومی شهری و هم تابلوها، خط‌کشی‌ها، دوربین‌های کنترل سرعت و علایم راهنمایی و رانندگی است.این مورد جزو بالاترین نیازها و دغدغه مردم است. 

شهردار کرمان افزود: ارتقا و بهبود فضاهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی، مجموعه پارک‌ها، فضای ورزشی، سالن‌های اجتماعات و غیره که در بالا بردن روحیه مردم و شادابی مردم تاثیرگذار است، از اولویت‌های کاری در سال جاری است.

احیای بافت مرکزی و تاریخی کرمان

به گفته سیف الهی اقدام ویژه امسال که از سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد، پرداختن به بافت قدیمی و تاریخی شهر است که این در بافت مرکزی و تاریخی شهر که حدود 500 بافت تاریخی است، متمرکز شده است.

وی درباره راه حل‌های پیشنهادی برای برطرف نمودن مشکل روشنایی معابر اظهار داشت: وظیفه شهرداری تامین برق میادین و پارک‌ها است. پرداخت فیش برق این موارد با شهرداری است که پرداخت می‌شود. رقم پرداختی شهرداری به شرکت توزیع برق چیزی در حدود 5/3 میلیارد تومان است.

 شهردار کرمان با اذعان به  اینکه روشنایی با لوکس نوری مناسب شب‌های کرمان در معابر شهری وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود اینکه این مورد، ارتباط مستقیم با شرکت توزیع برق دارد اما در سازماندهی امسال، شهرداری، استانداری، شرکت برق و توزیع برق 12 میلیارد تومان اعتبار برای بهبود کیفیت توزیع برق معابر شهری کرمان در نظر گرفته اند. از این رقم، سهم شهرداری، استانداری و شرکت برق هر کدام 2 میلیارد تومان است که مابقی این رقم با شرکت توزیع برق است.

به گفته شهردار کرمان پایین بودن کیفیت نور معابر شهری باعث خاموشی شهر، ناامنی و تصادف می‌شود که همین عامل بالا بودن آمار تصادف عابرین پیاده و موتور سواران کرمان به نسبت شهر‌های دیگر است

سیف الهی در ادامه به برخی راهکارها برای رفع مشکل روشنایی شهر کرمان اشاره و تصریح کرد: بهبود کیفیت لامپ‌ها از حالت پر مصرف به کم مصرف با استفاده از لامپ‌های کم مصرف(LED)، نور پردازی توسط مالکان ساختمان‌های مجاور به خیابان های اصلی، ایجاد دکه‌های گل فروشی و روزنامه فروشی که تا پاسی از شب روشن و فعال باشند می‌تواند در روشنایی شهر موثر باشد.

اصلاح ورودی‌های شهر کرمان برای زیبا سازی بیشتر

شهردار کرمان در مورد اصلاح ورودی‌های شهر اظهار داشت: یکی از ایرادات کرمان تعداد زیاد ورودی است که به نسبت شهرهایی که  حداکثر یک یا دو ورودی دارند، زیاد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ورودی جنوب شرقی استان اظهار داشت: جاده قدیم ماهان جدول گذاری، موزاییک کاری، رفیوژگزاری و چراغگذاری شده است اما جدول گذاری مجدد تیرهای برق دو طرف جاده و جدول گذاری باید صورت گیرد.

سیف الهی ادامه داد: ورودی بیرم آباد، جدول گذاری، موزاییک کاری، رفیوژگذاری و تیرگذاری شده است و فقط باید جدول گذاری مجدد و تیرگذاری شود. ورودی جاده ماهان به دلیل وجود هفت باغ، مناسب است و طرح سرمایه‌گذاری برای میدان اول هفت باغ بین شهرداری و هفت باغ  به دلیلی که دست نخورده باقی مانده است، از سر گرفته می‌شود.

شهردار کرمان به سایر ورودی‌های شهر اشاره و عنوان کرد: ورودی جاده کوهپایه جدول‌گذاری، درخت گذاری، رفیوژگذاری و تیرگذاری و آسفالت شده است.ورودی جاده جوپاری فضای سبز اجرا شده که تا دانشگاه آزاد هم ادامه دارد و وضعیت بهتری امسال پیدا خواهد کرد. در ورودی جاده تهران پیمانکارها در حال فعالیت هستند و امسال کار این ورودی نیز به پایان می‌رسد.

به گفته سیف الهی همکاری مردم برای زیبا سازی شهر و استفاده از نماهای بیرونی مناسب در  زیبا سازی شهر بسیار موثر است. 

ساخت 11 پل در کرمان طی 2 سال آینده

سیف الهی در پاسخ به سوالی درباره ساخت پل‌های جدید در سال جاری با اشاره به تاریخچه ساخت پل‌های غیر هم سطح در کرمان که از سال 1368 آغاز شده است، گفت: اولین پل پس از 14 سال در سال 1382 به پایان رسید. پل دوم در میدان پژوهش ساخته شد.اما در شش سال گذشته 12 پل ساخته شده است و امسال شاهد انقلاب پل سازی در کرمان خواهیم بود.

وی به قرارداد شهرداری کرمان با قرارگاه خاتم الانبیا اشاره کرد و اظهار داشت: 500 میلیارد تومان قرارداد پل‌سازی شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده است که در سال 1394 این پروژه‌های پل سازی به انجام برسند.

شهردار کرمان به برخی از این پل‌ها اشاره کرد و گفت: از جمله این پل‌ها که قرار است ساخته شود، پل بین بلوار راه آهن و جاده تهران(سه راهی پل راه آهن) که پلی دو سطحی است، ابوذر شمالی و بلوار قدس با 2 پل روگذر به ابوذر جنوبی، روگذر چهارراه امام جمعه و خیابان فیروزه، زیرگذر بلوار استقلال و بهمنیار و اتصال به بلوار جمهوری اسلامی، پل چهارراه طهماسب آباد و چهارراه ولی عصر به علاوه چهارراه امیر کبیر و بلوار کشاورز و جاده شرف آباد به جهاد و پل بلوار کوثر است. این پروژه ساخت 11 پل در طی 2 سال آینده انجام خواهد شد. 

به گفته شهردار شهر کرمان با ساخت این پل‌ها تا 30 سال آینده، کرمان به تقاطع غیر هم‌سطح نیاز نخواهد داشت.

سیف الهی در پایان به اختصاص50 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت شهر کرمان اشاره کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon