ممانعت جنگنده‌های متجاوز سعودی از امدادرسانی به مردم یمن

ممانعت جنگنده‌های متجاوز سعودی از امدادرسانی به مردم یمن

خبرگزاری تسنیم: بیست و چهارمین روز تجاوز سعودی به یمن در حالی آغاز شده است که حملات جنگنده‌های این رژیم به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. بیش از ۲۵۰۰ تن از شهروندان یمنی شهید و بیش از ۱۵۰هزار نفر دیگر آواره شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

سرتیپ ستاد «شرف غالب لقمان» سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن هفته گذشته در کنفرانس خبری خود گفت که از ابتدای حملات عربستان به یمن تاکنون 2051 تن شهید شده اند و 3897 نفر نیز زخمی شده اند و این در حالی است که «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، در کنفرانسی خبری در «دوحه» اعلام کرد که بیش از 600 تن در حملات جنگنده‌های سعودی کشته شدند و دست‌کم 2000 تن در عملیات‌ نظامی در یمن نیز زخمی شدند.

در تجاوز سعودی به یمن بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است و بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از آغاز عملیات موسوم به طوفان قاطعیت بیش از 150 هزار یمنی آواره شدند.

جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد چند روز قبل با تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد.

از سوی دیگر جنایت آل سعود همچنین علیه مردم بی دفاع یمن در حالی ادامه دارد که سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی دستور داده تا مبلغ 274 میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه در یمن اختصاص یابد.

این در حالی است که جنگنده‌‌های آل سعود بارها خودروهای امدادی و حامل کمک‌های بشردوستانه را هدف قرار داده اند.

تحولات امنیتی یمن در بیست و چهارمین روز تجاوز سعودی

اما بیست و چهارمین روز تجاوز سعودی به یمن در حالی آغاز شده است که حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد.

از بامداد گذشته تاکنون جنگنده‌های سعودی چندین بار منطقه الجند در استان تعز را هدف قرار دادند و این در حالی است که توپخانه‌های عربستان نیز کوههای مرزی "الازد" در استان صعده را گلوله باران کردند.

ممانعت جنگنده‌های متجاوز سعودی از امدادرسانی به مردم یمن

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که ملت یمن با کمبود کمک‌های انسانی و پزشکی مواجه هستند اما جنگنده‌های متجاوز از رسیدن آنها به دست مردم یمن جلوگیری می‌کنند.‬

تصاویر شهدا و ویرانی‌های یمن در بمباران جنگنده‌های سعودی

در سایه سکوت اغلب رسانه‌های عرب‌زبان در قبال کشتار گسترده زنان و کودکان یمنی، رژیم آل‌سعود همچنان به جنایت‌های خود در یمن ادامه می‌دهد.(جزئیات بیشتر)

پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان ابین

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بعد از برقراری امنیت جاده احور در استان ابین، در حال پیش‌روی در این مناطق هستند.

مساجد نیز از حملات جنگنده‌های آل سعود در امان نیست

المنار گزارش داد که تجاوز سعودی- آمریکایی به یمن دیروز نیز برای بیست و سومین روز ادامه داشت و مجتمع‌های مسکونی و زیرساخت‌های حیاتی و ساختمانهای دینی در مناطق مختلف هدف حملات قرار گرفت و شمار بیشتری از غیر نظامیان به شهادت رسیدند یا زخمی شدند. این در حالی است که ارتش یمن با حمایت کمیته‌های مردمی در مناطق مختلف یمن به پیشرویهای گسترده ای دست یافته است.

مساجد نیز از این حملات در امان نمانده است. یک مرکز دینی و یک مسجد جامع در صنعاء پایتخت یمن در حملات هواپیماهای متجاوز سعودی ویران شد.

بر اساس این گزارش، حمله به ساختمانها و زیرساختها در یمن به یک امر روزانه تبدیل شده و تعداد قربانیان غیر نظامی و بی گناه رو به افزایش است.

با وجود آنکه متجاوزان تلاش می کنند به افراد مسلح القاعده و هوادارانش کمک کنند اما نیروهای امنیتی یمنی همچنان در استان عدن در حال پیشروی هستند تا گروههای تکفیری را از این استان بیرون کنند.

پیروزی‌های نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی در منطقه جدعان و صرواح در استان مأرب پس از نبردهایی که القاعده و هوادارانش خسارات سنگینی متحمل شدند، ادامه دارد.

مراکز غیرنظامی، اهداف اصلی حملات هوایی به یمن

در حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن، عمدتا مراکز غیرنظامی هدف قرار گرفته و زندگی را برای ساکنان یمن سخت و دشوار کرده است.

بر اساس گزارش المیادین، در حملات هوایی روز گذشته به خانه ها، دست کم 95 نفر کشته و 147 نفر نیز زخمی شدند که بسیاری از آنان را کودکان تشکیل می دهند.

حملات رژیم سعودی همچنین موجب تخریب صدها باب خانه و ده ها پمپ بنزین و ده ها خودرو حمل مواد غذایی شده است. تخریب کارخانه ها و نیروگاه های برق و انبارهای مواد غذایی را نیز باید به این فهرست افزود.
حملات هوایی و توپخانه ای به یمن موجب تشدید آلام یمنی ها شده و ادامه زندگی را برای آنان دشوار کرده است. این مسئله موجب شد کمیسیون حقوق بشر درباره خطرات اوضاع انسانی در یمن به ویژه وضع مجروحان هشدار دهد.

آخرین پایگاه‌های القاعده در مأرب زیرآتش ارتش و کمیته های مردمی

شبکه تلویزیونی المسیره ارگان رسمی انصار الله گزارش داد که نیروهای ارتش و امنیتی و کمیته های مردمی یمن توانسته اند خطوط تدارکاتی اعضای شبکه القاعده را در مأرب قطع کنند و آخرین پایگاههای القاعده زیر آتشبارهای آنها قرار گرفته است.، نیروهای مسلح و امنیتی یمن به پیشروی خود به سوی منطقه محفد در استان أبین پس از برقراری امنیت در جاده "احور" ادامه می‌دهند.

حمله جنگنده های سعودی به بازار و مراکز تجاری در صعده

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد هواپیماهای عربستان سعودی در پنج نوبت به شهر صعده حمله کردند که در جریان بازار و مراکز تجاری هدف قرار گرفت.

العالم: ناو آمریکایی دو موشک کروز به صنعا شلیک کرد

بر اساس گزارش شبکه خبری العالم، یک ناو آمریکایی با شلیک دو موشک کروز سامانه های موشکی را در پایتخت یمن هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، سایت یمنی "وفاق پرس" به نقل از یک مقام مسؤول ارشد یمنی فاش کرد که سامانه پدافند هوایی صنعا به ویژه سامانه موشکهای ضد هواپیما از کار افتاده است. (جزئیات بیشتر خبر)

تحولات سیاسی یمن

انصارالله: واکنش ما به تجاوز عربستان بسیار متفاوت تر از سال 2010 خواهد بود

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت: در صورت واکنش ما به تجاوز عربستان، این واکنش نتیجه‌ای بسیار متفاوت تر از سال 2010 برای ارتش عربستان خواهد داشت و تصمیم به واکنش و چگونگی واکنش ما به تجاوز، همه را غافلگیر خواهد کرد.

وی افزود: کسانی هستند که ما را به تاخیر در واکنش به تجاوز سرزنش می‌کنند، اما ما همچنان صبر استراتژیک را در پیش گرفته‌ایم.‌

عضو شورای سیاسی انصارالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعد از سیطره اهالی دو روستای مرزی یمن به دو پایگاه سعودی، عربستان باید به خود بیاید.

البخیتی گفت: اگر مصر و پاکستان در یمن دخالت زمینی کنند، بدون شک هر دو ارتش ضربات سختی خواهند خورد و اگر هیبت ارتش مصر شکسته شود، این امر بر مصر تاثیر منفی خواهد گذاشت.

عضو شورای سیاسی انصارالله در ادامه با اشاره به تلاشهای ایران و روسیه برای توقف جنگ و حل سیاسی بحران افزود: عربستان با اینگونه تلاش‌ها مخالفت می‌کند.

البخیتی گفت: ما موضعمان در خصوص ورود به گفت‌وگو را تغییر نداده‌ایم بلکه این تجاوز است که گفت‌وگو‌ها را متوقف کرده و ما از حضور سازمان ملل متحد در یمن استقبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درست است که لحن خالد البحاح نخست‌وزیر مستعفی آرام بود اما وی تجاوز را تایید کرده و خواهان توقف آن نشده است.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

کشتار روزانه مردم یمن، جنایت جنگی و نسل کشی است

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت امنای مؤسسه حقوقی "بیت الحریه" یمن می‌گوید: کشتار روزانه مردم این کشور به دست عربستان سعودی، جنایت جنگی و نسل کشی است.

وی افزود: ما خواهان تحقیق بین المللی درباره سلاح‌‌هایی است که در بمباران یمن از آن استفاده شده است، زیرا برخی از گزارشها از استفاده از سلاح‌های غیرقانونی در این حملات حکایت می‌کند.

آمریکا و انگلیس به‌جای مشارکت در تخریب یمن از آتش‌بس فوری حمایت کنند

خبرگزاری تسنیم: ده‌ها پژوهشگر بین‌المللی طی نامه‌ای سرگشاده حملات هوایی به یمن را غیرقانونی خواندند و خواستار حمایت از مردم یمن برای گفتگو و یافتن راه‌حلی سیاسی شدند.(جزئیات بیشتر)

تحرکات عربستان برای خروج آبرومندانه از جنگ یمن

یکی از مخالفان عربستانی سرشناس در صفحه توییتر خود از تلاش عربستان برای خروج آبرومندانه از جنگ یمن خبر داده است.(جزئیات‌بیشتر)

رئیس جمهور چین خواستار راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن شد

رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با شاه سعودی تاکید کرد که تلاش ها برای دستیابی به یک راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران یمن باید افزایش یابد.(جزئیات بیشتر)

گفت‌وگوی تلفنی شاه سعودی با رئیس‌جمهور فرانسه

پادشاه عربستان و رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

تحرک دیپلماتیک الجزایر برای قانع کردن عربستان به قبول طرح ایران برای یمن

 یک روزنامه عرب زبان که در لندن چاپ می‌شود، از تلاش‌های دیپلماتیک الجزایر برای قانع کردن عربستان به قبول طرح ایران برای پایان دادن به بحران یمن خبر داد.(جزئیات بیشتر)

تلاش عربستان برای بازگرداندن دست‌نشانده‌های فراری به یمن

منابع ویژه شبکه المسیره یمن از تلاش‌های عربستان برای بازگرداندن دست نشانده‌های فراری به یمن با هدف ایجاد درگیری‌های داخلی در این کشور خبر دادند.(جزئیات بیشتر)

اعلام آمادگی ایران برای کمک به توقف جنگ علیه یمن

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس با همتای عمانی گفت ایران در چارچوب طرح 4 ماده ای خود آمادگی دارد هر گونه کمکی را که لازم است برای توقف عملیات نظامی و آغاز گفتگوهای بین همه اطراف یمنی انجام دهد.(جزئیات بیشتر)

گزینه نظامی راه حل بحران یمن نیست

سروزیر ایالت پنجاب در سفر به عربستان سعودی گفته که گزینه نظامی برای حل بحران یمن اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.(جزئیات بیشتر)

خیانت بزرگ آل سعود به اعراب؛ خواب‌های آشفته‌ای که در یمن تعبیر نمی‌شود

هر روز که از این جنگ نابرابر و ویرانگر می گذرد، بر آگاهی و بیداری افکار عمومی منطقه از حجم توطئه سعودی صهیونیستی آمریکایی علیه امت اسلام از طریق هدف قرار دادن کشور یمن می گذرد، جنگی که پایان تلخ و فاجعه باری برای متجاوزان رقم خواهد زد.(جزئیات‌بیشتر گزارش)

پشت پرده تصمیم عربستان سعودی برای حمله به یمن

خبرگزاری تسنیم: تصمیم عربستان سعودی برای حمله به یمن در پی مجموعه ای از تحولات صورت گرفت که یک روزنامه لبنانی آن را به صورت کامل تشریح کرده است.(جزئیات بیشتر تحلیل)

آیا قدرت گرفتن «بحاح» مقدمه کناره گیری منصور هادی است؟

 با توجه به قدرت گرفتن «خالد بحاح» در یمن و رویکرد مسالمت جویانه او در قبال انصار الله این سوال مطرح می شود: آیا روزهای عبدربه منصور هادی رو به پایان بوده و مقدمه گفت وگو و دستیابی به راه حل بحران یمن فراهم شده است؟(جزئیات بیشتر تحلیل)

جنگ یمن؛ از ادعاهای بشر دوستانه تا جنایت‌های غیرانسانی

مردم یمن زیر موشک های آمریکایی و قطع برق و فقدان بیشتر مواد اساسی زندگی شامل غذا و دارو محاصره شده‌اند و بندرها و فرودگاه‌ها تخریب شده است، این در حالی است که مهاجمان مدعی هستند این جنگ را برای دفاع از آن‌ها انجام می‌‌دهند.(جزئیات‌بیشتر یادداشت)

ناخرسندی کشورهای عرب خلیج‌فارس از درخواست آتش‌بس بان کی‌مون در یمن

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد اعلام کردند برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس از درخواست دبیرکل سازمان ملل درخصوص برقراری فوری آتش‌بس در یمن، ناراضی هستند و این موضوع را در نشست هفته جاری با وی، مطرح خواهند کرد.(جزئیات‌بیشتر)

اوباما با شاه سعودی درباره یمن گفت‌وگو کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با شاه عربستان سعودی، درخصوص تحولات یمن با وی گفت‌وگو کرد.(جزئیات بیشتر)

سناریوهای 4گانه بد و بدتر پیش روی عربستان در یمن

عربستان سعودی خود را از رسیدن به پیروزی در یمن ناتوان می‌ بیند، بنابراین باید بین شکست مادی یا معنوی یا ترکیبی از آن یکی را انتخاب کند و عاقل کسی است که در صورت عدم دستیابی به پیروزی، کم‌ هزینه‌ترین شکست را برگزیند.(جزئیات بیشتر مصاحبه)

طرح 4 ماده‌ای ایران درباره بحران یمن به دبیرکل سازمان ملل ارائه شد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در غیاب دبیر کل سازمان ملل با یان الیاسون قائم مقام دیدار و ضمن گفتگو در خصوص بحران جاری در یمن، نامه وزیر امور خارجه کشورمان را تحویل وی نمود.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان