شهداد به‌عنوان قطب روستایی در کرمان انتخاب شده است


شهداد به‌عنوان قطب روستایی در کرمان انتخاب شده است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار کرمان گفت: مقرر شد با حضور معاون روستایی ریاست جمهوری منطقه شهداد به عنوان پایلوت روستایی قرار داده شده و با نشان دادن قابلیت‌ها و به فعیلت رساندن ظرفیت‌ها به عنوان الگو به سایر نقاط کشور معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانبه نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، محمدعلی توحیدی در اولین جلسه با بخشداران شهرستان کرمان در سال جدید با اشاره به نامگذاری سال بنام دولت و ملت، همدلی و همزبانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با دقت و ارزیابی جامعی این عناوین را برای هر سال انتخاب می‌کنند و تاکنون هم خیر، برکت و رحمت، اثرات حاصل از این نامگذاری‌ها بوده است.

فرماندار کرمان تصریح کرد: مدیران باید با مد نظر قرار دادن این شعارها برای خودشان شاخص تعریف کنند و با استفاده از تجارب سنوات گذشته کارها را مدیریت کنند.

توحیدی گفت: در پایان سال جاری دو انتخابات مهم را دستور کار داریم که بار اصلی اجرای آن با فرمانداری و بخشداری‌هاست که از هم‌اکنون باید آمادگی و تدابیر لازم اندیشیده شود، همچنین مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات اشراف کامل بر قوانین انتخابات پیدا کنند.

وی با اشاره به شرایط خاصی که در منطقه رخ داده به تشریح اتفاقات یمن و عربستان پرداخت و اذعان داشت: اهتمام دستگاه‌های امنیتی باید بیشتر از گذشته باشد.

وی طرح مثلث توسعه اقتصادی را یکی از اقدامات خوبی ارزیابی کرد که در حوزه اقتصاد استان صورت پذیرفته و ادامه داد: سیاست مسئولان استان در بحث مثلث توسعه، پیگیری تفاهم نامه‌های سال گذشته است و در پی عقد تفاهم‌نامه جدید نیستیم.

محمدعلی توحیدی با تأکید بر لزوم مبارزه با حاشیه‌نشینی گفت: هیچ دستگاه خدماتی حق ندارد بدون هماهنگی با نماینده دولت خدمات زیربنایی به مناطق حاشیه شهر بدهد.

وی با اعلام اینکه شهداد بعنوان قطب روستایی در کرمان انتخاب شده است خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های استاندار مقرر شد با حضور معاون روستایی ریاست جمهوری این منطقه به عنوان پایلوت قرار داده شده و با نشان دادن قابلیت‌ها و به فعیلت رساندن ظرفیت‌ها به عنوان الگو به سایر نقاط کشور معرفی شود.

فرماندار کرمان نیاز آب استان در تابستان پیش رو را بیشتر از ذخیره آبی استان دانست و اظهار داشت: اقداماتی که سبب کاهش مصرف آب شود را به جد پیگیری کنید ، آبیاری‌های نوین را اشاعه دهید، نشست بگذارید، اطلاع‌رسانی کنید تا بتوانیم کم‌آبی موجود را در تابستان پشت سر بگذاریم .

وی یادآور شد: مسئله آب, مثلث توسعه اقتصادی، حاشیه‌نشینی، عمران و آبادانی روستاها و میراث فرهنگی جزو مواردی است که استاندارشخصاً پیگیری می‌کند.

توحیدی تصریح کرد: دولت آب اضافی چشمه‌هایی که در زمستان مورد بهره‌برداری زیادی قرار نمی‌گیرند را خریداری می‌کند .

وی بازدید از منطق تاریخی و گردشگری شهرستان را در ایام عید مناسب ارزیابی کرد و ابراز داشت: ظرفیت‌های گردشگری کرمان و بخش‌های تابعه آن یک فرصت خوب و مغتنم است که باید توجه بیشتری به آنها شود همانگونه که باغ فتح‌آباد در شهر اختیارآباد که به صورت بلااستفاده و نیمه مخروبه درآمده بود با پیگیری‌های استاندار به اینجا رسیده که تصاویر آن به صورت کارت پستال درآمده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon