تحقق امنیت اخلاقی در جامعه با اجرای قانون عفاف و حجاب

تحقق امنیت اخلاقی در جامعه با اجرای قانون عفاف و حجاب

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه امنیت اخلاقی در جامعه با اجرای قانون عفاف و حجاب محقق می‌شود، گفت: فرهنسگازی در زمینه حجاب در جامعه هیچ‌گاه نباید فراموش شود تا شاهد نتیجه در این زمینه و تحکیم بنیان خانواده باشیم.

مریم محمود زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان و خانواده خبرگزاری تسنیم در خصوص قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: مقابله با بدحجابی و اجرای قانون عفاف و حجاب، امنیت اخلاقی جامعه را تأمین می‌کند، بنابراین باید مسئولان و دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا این قانون که یک ضرورت است، اجرایی شود.

وی ادامه داد: برخورد با بدحجابی و رعایت پوشش مناسب جزء قوانین کشور است و نمی‌توان اجازه داد تا افراد با هر پوششی که دوست دارند در اجتماع حضور پیدا کنند؛ در واقع بحث رعایت حجاب نه تنها یک قانون بلکه در تحکیم بنیان خانواده موثر است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه کشور‌های غربی با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی غیرمتعارف به دنبال تضعیف حجاب و فروپاشی خانواده در کشور ما هستند، گفت: مسئولان باید با اتخاذ راهکارهای مختلف مخالفت‌ها در زمینه اجرای قانون مقابله با بدحجابی را به حداقل رسانده و نباید به دلیل مخالفت عده‌ای، از مقابله با بدحجابی کوتاه بیایند.

محمود زاده گفت: فرهنگ‌سازی در اجرای قانون حجاب و عفاف باید صورت گیرد و ممکن است این فرهنگسازی در بلند‌ مدت نتیجه داشته باشد ولی با این حال نباید بحث فرهنگسازی در حجاب در جامعه را فراموش کنیم و در این زمینه نیز باید قانون عفاف و حجاب اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید جدی‌تر به بحث حجاب در جامعه بپردازند، عنوان کرد: خانواده و آموزش و پرورش به عنوان نهادی مهم در بحث تقویت حجاب در جامعه می‌توانند با ارائه الگوی مناسب باعث بهبود وضعیت حجاب شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon