حملات ارتش سوریه به مراکز تروریست‌ها در حماه

حملات ارتش سوریه به مراکز تروریست‌ها در حماه

خبرگزاری تسنیم: منابع سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در حماه و برخی مناطق دیگر و به غنیمت گرفتن سلاح‌های آمریکایی از گروه‌های مسلح در استان السویداء خبر دادند.

به گزارش گروه بین المل خبرگزاری تسنیم به نقل از الاخبار، منابع سوری اعلام کردند که گروه‌های مسلح حملاتی به شهر محرده در شمال حماه انجام دادند و با نیروهای ارتش و دفاع مردمی سوریه درگیر شدند. تروریست‌ها با موشک و خمپاره شهر حماه را هدف قرار دادند که سبب کشته شدن تعدادی از شهروندان در این منطقه شد.

به‌موازات آن درگیری‌های شدیدی اطراف جبین و تل الملح در شمال غربی حماه میان ارتش و تروریست‌ها به‌دنبال یورش گروه‌های مسلح به مراکز ارتش در این منطقه در گرفت که بر اثر آن 10 تروریست به هلاکت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

به‌گفته منابع نظامی هدف از حملات گروه‌های مسلح به مراکز ارتش در این منطقه قطع راه ارتباطی سهل الغاب و منطقه پل الشغور برای ممانعت از تحرکات ارتش برای آزاد سازی ادلب است. علت متمرکز شدن حملات تروریست‌ها به غرب حماه نیز گواه این مدعاست. این که پایگاه‌های رسانه‌های وابسته به مخالفان از تلاش گروه‌های مسلح برای تسلط بر حماه از شمال آن سخن می‌گویند هدفش ایجاد مانع در امداد رسانی ارتش سوریه به مناطق شمالی حماه است به‌ویژه که این حملات تاکنون دستاوردی برای گروه‌های مسلح به‌علت ضعف امکانات این گروه‌ها در شمال نداشته است.

داعش همچنین مراکز ارتش را در جاده اثریا ــ السلمیه در حومه شرقی حماه هدف قرار داد که به‌گفته منابع نظامی سوریه هدفش قطع جاده استراتژیک خناصر ــ حلب است که مناطق مرکزی سوریه را به حلب متصل می‌کند.

این منابع بیان کردند: تروریست‌های داعش به‌طور گسترده‌ای از خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده کردند که تعدادی از نظامیان ارتش سوریه کشته و برخی دیگر زخمی شدند اما بلافاصله جنگنده‌ها و توپخانه ارتش سوریه به‌شدت مواضع داعش را هدف قرار دادند و نیروهای کمکی پیاده نیز به کمک نیروهای ارتش در این منطقه آمدند.

یک منبع نظامی در استان حماه بیان کرد: در تل ملح، الجبین، الحمیمیات در شمال حماه مراکز تروریست‌های وابسته به جبهه النصره، احرار الشام، صقور الغالب از سوی ارتش سوریه هدف قرار گرفت و تعدادی از تروریست‌ها از جمله محمد نایف السعید به هلاکت رسیدند.

انهدام ادوات تروریست‌های جبهه النصره در درعا

منابع نظامی سوری اعلام کردند: در مزرعه البیطار در عتمان در شمال درعا و جنوب گمرک قدیم و شرق مؤسسه فنی و جنوب دفتر پست در درعا البلد ارتش سوریه عملیات‌های موفقی علیه گروه‌های مسلح از جمله تروریست‌های جبهه النصره انجام داد و ادوات آنها را منهدم کرد و تعدادی از آنها را به هلاکت رساند.

قطع خطوط امدادرسانی تروریست‌ها در حلب

در شمال حلب ارتش سوریه طی عملیاتی در حریتان و بیانون در جاده بین المللی منتهی به ترکیه ضمن به هلاکت رساندن تعدادی از تروریست‌ها خطوط امداد رسانی به تروریست‌ها را قطع کرد. در شهر الباب در شمال شرق حلب نیز ارتش سوریه عملیاتی علیه تروریست‌ها انجام داد. در روستاهای کویرس و شیخ احمد در حومه شرقی  و کفرناها در غرب حلب نیز ارتش سوریه ضربات مهلکی به تروریست‌ها وارد کرد.

به‌گفته منابع سوری ارتش سوریه در منطقه المعامل در جنوب نبل و الزهراء ضربات مهلکی به تروریست‌ها وارد کرد. گروه‌های مسلح در شبکه‌های اجتماعی وابسته به خود به متحمل شدن ضربات سنگین از ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب و هلاکت عدنان جنید ابوهلال ملقب به شیر حلب اذعان کردند.

هلاکت ده‌ها تروریست در حومه حمص

در حومه حمص ارتش سوریه در روستای رحوم یکی از مراکز وابسته به تروریست‌ها عملیات انجام داد. در روستاهای السلطانیه، عرشونه، ابوحوادیث و البرغوثیه در حومه شرقی حمص نیز ارتش سوریه ضربات مهلکی به تروریست‌های جبهه النصره وارد کرد.

منابع نظامی سوری اعلام کردند: ارتش سوریه در حومه شرقی حمص و روستای سلام و الخریجه و ام‌الرئیس و مسعده و تپه‌های اطراف روستای المشیرفه تعدادی از سرکرده‌های گروه‌های تروریستی از جمله مخیبر العاشور سرکرده جبهه النصره را به هلاکت رساند.

به‌گفته این منابع در روستای دیرفول و در منطقه تلبیسه در حومه شمال شرقی حمص و روستاهای جباب حمد‌، جبل التوینان و اطراف میادین نفتی الشاعر و جزل ارتش سوریه عملیات‌هایی علیه تروریست‌های جبهه النصره انجام داد.

موشک‌های آمریکایی تروریست‌ها در السویداء به دست ارتش سوریه افتاد

در حومه شمالی استان السویداء ارتش سوریه مراکز تروریست‌ها در منطقه کوع میان لاهثه و رضمیه هدف قرار داد. منابع نظامی سوریه اعلام کردند: ارتش سوریه مقادیری سلاح و مهمات از جمله 54 موشک ساخت آمریکا را که تروریست‌ها از آن استفاده می‌کردند و از منطقه اللجاه در مرزهای میان استان‌های درعا و السویداء به مناطق صحرایی در حومه شرقی السویداء منتقل کرده بودند مصادره کردند.

عملیات ارتش در جنوب شرق قنیطره

در شمال روستای المربعات در نبع الصخر در جنوب شرق قنیطره ارتش سوریه عملیاتی علیه گروه‌های مسلح انجام داد و ضمن به هلاکت رساندن تعدادی از تکفیری‌ها ادوات آنها را منهدم کرد. در روستای الحمیدیه و ام‌باطنه نیز ارتش سوریه مراکز وابسته به تروریست‌ها را هدف قرار داد.

تداوم پیشروی‌های ارتش سوریه در ادلب

در ادلب ارتش آرام آرام به پیشروی خود در محور کارخانه القرمید ــ قمیناس در جنوب شرقی این شهر ادامه داد و در محور المسطومه ـ فیلون در جنوب ادلب پیشروی کرد. به‌گفته منابع محلی پس از اینکه گروه‌های مسلح و سرکرده‌های آنها طی روزهای گذشته متحمل ضربات مهلکی از سوی ارتش سوریه شدند، گروه‌های وابسته به ارتش فتح از مراکز تحت اشغال خود در جنوب ادلب به‌سوی حومه شمال غربی ادلب حرکت کردند. در داخل ادلب گروه‌های مسلح منازلی را که صاحبان آن فرار کرده‌اند غارت کردند. در همین حال در عملیات ارتش سوریه در تفتناز در ادلب محمد التویجری از سرکرده‌های گروه‌های مسلح با تابعیت سعودی به‌همراه 11 نفر دیگر به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان