روانچی: هدف ایران افزایش صلح در منطقه از طریق راه‌های مسالمت آمیز است

روانچی: هدف ایران افزایش صلح در منطقه از طریق راه‌های مسالمت آمیز است

خبرگزاری تسنیم: معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزارت خارجه آلمان گفت که هدف ایران افزایش صلح در منطقه از طریق گفتگو و راه های مسالمت آمیز است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مارکوس ادرر معاون سیاسی وزارت خارجه فدرال آلمان طی سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر روابط خوب و مناسب میان دو کشور ایران و آلمان رایزنی‌های سیاسی طرفین را مفید و ضروری ارزیابی نمود.

مجید تخت روانچی ضمن تأکید بر اینکه گسترش روابط طرفین می تواند به ثبات منطقه‌ای و بهبود وضعیت منطقه بیانجامد، افزود: هدف ایران افزایش صلح و استقرار در منطقه از طریق گفتگو و راه های مسالمت آمیز است.

ادرر معاون وزارت خارجه آلمان نیز ضمن تجمید از روابط مناسب موجود میان ایران و آلمان و لزوم افزایش تبادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نقش مثبت ایران را در گسترش صلح و ثبات منطقه بسیار مهم تلقی نمود.

ادرر همچنین افزود: آلمان نیز خواهان حل مسائل منطقه‌ای با تأکید بر استفاده از شیوه های حل مسالمت آمیز اختلافات است.

در این دیدار آخرین تحولات مسائل دوجانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و راهکارهای افزایش این همکاری‌ها و همچنین آخرین تحولات هسته‌ای مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان