۱۳۲ هزار مشترک صدقات در خراسان جنوبی به نیازمندان کمک می‌کنند‌

132 هزار مشترک صدقات در خراسان جنوبی به نیازمندان کمک می‌کنند‌

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از وجود ۱۳۲ هزار مشترک صدقات در خراسان جنوبی خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در سال 93 میزان کمک‌های مردم استان نسبت به سال 92 حدود 32 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین مساعدت هر نفر در سطح استان 31 هزار و 600 تومان است، بیان کرد: این میزان نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاتر است و از مجموع 151 هزار مشترک استان که به نیازمندان کمک می‌کنند 132 هزار مشترک صدقات هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: این افراد مطابق موازین شرعی خدمات درمانی، ازدواج، مسکن و موردی را به نیازمندان ارائه می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه هم در بعد صدقات و هم در بعد کل کمک‌های مردمی میزان مشارکت  مردم بسیار بالا است، تصریح کرد: در حال حاضر 12 هزار بیمار صعب‌العلاج و پر هزینه زیر پوشش کمیته امداد کشور هستند که از این تعداد یک هزار و 386 بیمار در خراسان جنوبی هستند.

وی با بیان اینکه دولت در رابطه با بحث تحول سلامت خدمات خوبی به عموم جامعه به ویژه به نیازمندان  ارائه کرده، افزود: البته انتظار ما از دولت این است که سرانه یارانه درمان بیشتر به نفع محرومان باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح مسکن 6 حامی، در قالب طرح کوثر (آماده کردن جهیزیه) 41 حامی، طرح برکت 484 حامی و طرح اکرام ایتام 16 هزار و 646 حامی با کمیته امداد استان همکاری دارند.

حسینی از کمک یک خیر کویتی به کمیته امداد استان خبر داد و بیان کرد: این خیر در حال حاضر 120 یتیم را زیر پوشش دارد و از آنها حمایت می‌کند.

وی گفت: همچنین در راستای توانمندسازی نیازمندان نیز تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها اجرایی استان منعقد شده که در این زمینه 403 تفاهم نامه با مساجد، دستگاه‌های اجرایی و موسسات خیریه منعقد شده است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon