بنزین یورو ۴ امسال در پالایشگاه آبادان تولید می‌شود


بنزین یورو 4 امسال در پالایشگاه آبادان تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با اشاره به تولید بنزین یورو ۴ در این پالایشگاه، گفت: روزانه ۲۵ هزار بشکه برای مصرف در اهواز و آبادان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، حبیب الله ابوالحسینی امروز در حاشیه همایش تقدیر از کارکنان شرکت پالایش نفت آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جدید قرار است واحد شیرین سازی بنزین تحت عنوان واحد (جی پی تی یو) در سرویس قرار بگیرد.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان افزود: با راه اندازی این واحد توان تولید بنزین عاری از گوگرد با استاندارد یورو 4 را به دست خواهیم آورد که برای مصارف در اهواز، آبادان و شهر‌های حومه در دسترس قرار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار سبب کاهش بروز مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف بنزین با سولفور بالا می‌شود، گفت: پالایشگاه آبادان با راه‌اندازی واحد جدید 25 هزار بشکه بنزین در روز با استاندارد یورو 4 تولید خواهد کرد.

ابوالحسینی عنوان کرد: تاکنون بنزین تولیدی این پالایشگاه از نوع معمولی با استاندارد یورو 2 و یورو 3 بوده و تولید بنزین یورو 4 پالایشگاه آبادان بسیار جزئی بوده است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان با اشاره به راه اندازی فاز دوم این پالایشگاه، بیان کرد: کار آن در حال پیگیری است و قرار است با فاینانس شرکت‌های خارجی کار ساخت آن آغاز شود.

وی با اعلام اینکه حجم سرمایه گذاری در فاز دوم پالایشگاه آبادان کمتر از قبل خواهد بود، عنوان کرد: اطلاعات کامل آن در اختیار ما نیست و شرکت ملی مهندسی و ساختمان متولی این کار است.

ابوالحسینی گفت: سقف تولید پالایشگاه آبادان در سال آینده‌‌ همان 400 هزار بشکه در روز خواهد ماند و تمرکز ما بر روی بهبود کیفیت فراورده‌های در حال انجام است.

مدیر عامل پالایشگاه نفت آبادان افزود: پروژه‌هایی که بر روی آن‌ها کار می‌کنیم بیشتر زیست محیطی و در جهت ارتقای کیفیت محصولات است نه افزایش کمی آن‌ها.

وی با بیان اینکه ما همواره از نظرات کارکنان این پالایشگاه استقبال و استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: در سال گذشته همکاران ما پیشنهادات ارزشمندی به ما ارائه کردند که با به کار گیری آن‌ها توانستیم به 170 میلیارد ریال سود حاصل از به کارگیری این پیشنهادات برسیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon