راهکار کاهش زمان استعلام‌ها در دفاتر اسناد رسمی از یک ماه به یک ساعت

راهکار کاهش زمان استعلام‌ها در دفاتر اسناد رسمی از یک ماه به یک ساعت

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کانون سردفتران با بیان اینکه تبدیل پاسخ استعلام از یک ماه به یک ساعت ضرورت است، گفت: امیدواریم به‌زودی شاهد حذف استعلام دستی در دفاتر اسناد رسمی باشیم.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، محمد عظیمیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته گذشته براساس درخواست بانک جهانی نسبت به مشکلات فضای کسب و کار در کشورهای عضو به هیئت دولت منعکس شد تا مشخص شود مشکلات در این زمینه در کجا بوده و گلوگاه‌ها کجا است و چه باید کرد، اظهار داشت: ما طی جلساتی که با شهرداری، سازمان دارایی و تأمین اجتماعی داشتیم آمادگی خود را در راستای استعلام از سوی این سه سازمان اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه اگر این سه سازمان مذکور به صورت نرم افزار اطلاعات خود را ارائه دهند سردفتران ظرف یک ساعت اسناد را تنظیم خواهند کرد ولی تا به حال اقدامی صورت نگرفته و ما جلسات متعددی داشتیم، گفت: امیدواریم این سه سازمان ظرف مهلت مقرر به صورت نرم افزار اطلاعات خود را ارائه دهند تا از تردد نابه‌جای مردم به این سه سازمان جلوگیری شود.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه بیش از یک ماه پاسخ استعلام‌ها به طول می‌انجامد، گفت: قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی درسال 85 به تصویب رسید که این امر یکی از مهمترین اقدامات در سال گذشته بود.

عظیمیان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم پاسخ استعلامات را از یک ماه به یک ساعت تبدیل کنیم؛باید بگویم اگر سه سازمان فوق به تکالیف خود عمل نکنند ما به وظایف قانونی خود عمل خواهیم کرد و در این زمینه ورود می‌کنیم بنابراین باید این موضوع را گوشزد کنیم.

وی در خصوص قانون پیش فروش ساختمان گفت: این امر تقریباً نهایی شده است و امیدواریم با این قانون اتفاقات خوبی را شاهد باشیم. همچنین باید بگویم استعلام دستی استعلام دستی در دفاتر اسناد رسمی حذف شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon