حمایت مسکو از طرح سیاسی ایران برای بحران یمن

حمایت مسکو از طرح سیاسی ایران برای بحران یمن

خبرگزاری تسنیم: معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس‌جمهور این کشور در امور خاورمیانه امروز در تماس تلفنی آخرین تحولات یمن را مورد رایزنی و گفتگو قرار دادند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان ضمن تأکید بر راهکار سیاسی برای حل مشکلات یمن در خصوص طرح چهارماده‌ای کشورمان مبنی بر توقف سریع کلیه حملات نظامی خارجی، ارسال فوری کمکهای انسان‌دوستانه، از سرگیری گفتگوی ملی ــ یمنی و تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن با وی رایزنی و اظهار داشت: ایران از روسیه انتظار دارد تا به تلاش‌های دیپلماتیک و رایزنی‌های خود با مقامات کشورهای مختلف ادامه داده تا حملات نظامی سعودی فوراً متوقف شود و محاصره دریایی یمن پایان پذیرد.

در این گفتگوی تلفنی باگدانف ضمن استقبال از ابتکار سیاسی کشورمان برای خاتمه بحران یمن اظهار  داشت: خوشبختانه ایران و روسیه دیدگاه‌های مشترکی در موضوع یمن دارند و هر دو کشور بر راهکار سیاسی، ضرورت ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به مردم یمن و افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک منطقه‌ای و بین المللی برای پایان دادن به حملات تأکید دارند. نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه افزود کشورش همواره از مساعی جمیله کشورهای مختلف برای پایان دادن به بحران یمن حمایت می‌کند و در این راستا از ظرفیت خود در سازمان ملل برای پیشبرد طرح ایران استفاده می‌کند. روسیه معتقد است سازمان ملل بایست نقش فعال‌تری در بازگشت صلح و ثبات به یمن ایفا کند.

طرفین در این گفتگو بر ضرورت ارسال فوری کمکهای غذایی، دارویی و پزشکی برای مردم یمن و جلوگیری از تشدید وخامت اوضاع انسانی را مورد توجه قرار داده و بر مواضع مشترک تهران ــ مسکو در قبال محکومیت اقدام نظامی در منطقه و ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی تأکید کردند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان