معده هم آنفلوآنزا می‌ گیرد!


معده هم آنفلوآنزا می‌ گیرد!

خبرگزاری تسنیم: معده هم آنفلوآنزا می‌ گیرد!یک فوق تخصص گوارش و کبد، عنوان کرد: گاستروآنتریت یا آنفلوآنزای معده یک بیماری التهاب معده است که می‌تواند موجب بروز اسهال، استفراغ، تهوع و تب شود.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، دکتر جعفر فره‌وش گفت: گاستروآنتریت نوعی بیماری است که به دلایل مختلف از قبیل علت‌های باکتریایی، ویروسی، مسمومیت غذایی و دارویی بروز می‌کند و به راحتی و به سرعت حتی از طریق هوا به افراد دیگر سرایت پیدا می‌کند و موجب بروز تظاهرات گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ، تهوع و تب می‌شود.

وی افزود: گاستروآنتریت یا بیماری التهاب معده به دلیل اینکه همانند بیماری آنفلوآنزا با تب همراه است و به سرعت به افراد دیگر سرایت پیدا می‌کند به بیماری «آنفلوآنزای دستگاه گوارش» نیز نامیده می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: این بیماری نیاز به درمان خاصی ندارد و در اغلب موارد به صورت خود به خودی و با مصرف زیاد مایعات بهبود می‌یابد اما اگر فردی با مصرف مایعات و تامین املاح معدنی بدن بهبود نیافت باید به پزشک مراجعه کند.

فره‌وش با بیان اینکه بیماری «آنفلوآنزای معده» موجب کم آبی بدن می‌شود گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود برای تامین مایعات بدن آب و شیر مصرف کنند و به هیچ عنوان آب میوه را مورد استفاده قرار ندهند زیرا آب میوه ممکن است محرک باشد.

به گفته وی، مصرف آب کمپوت ممنوعیتی برای این بیماران ندارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود، بهداشت فردی را به خوبی رعایت کنند زیرا عوامل بیماری به راحتی می‌تواند از طریق دست آلوده به سایر افراد منتقل شود.

منبع: آنا

انتهای پیام/

  بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon