انتقاد امیرعبداللهیان از کارشکنی مقامات عربستانی برای ارسال کمک‌ به مردم یمن

انتقاد امیرعبداللهیان از کارشکنی مقامات عربستانی برای ارسال کمک‌ به مردم یمن

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با رئیس صلیب سرخ جهانی از عدم‌همکاری و کارشکنی مقامات عربستانی برای ارسال کمکهای اولیه و ضروری مورد نیاز مردم یمن قویاً انتقاد کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در تماس تلفنی معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با پیتر مورر رئیس صلیب سرخ جهانی در خصوص ضرورت ارسال فوری کمکهای انسان‌دوستانه به مردم یمن و افزایش تلاش‌های صلیب سرخ جهانی گفتگو و تبادل نظر گردید.

حسین امیرعبداللهیان ضمن تشریح وضعیت خطیر انسانی به وجود آمده در یمن بر ضرورت فوری کمکهای انسان‌دوستانه شامل دارو، سوخت و مواد غذایی برای شهروندان غیرنظامی تأکید کرد.

وی از عدم‌همکاری و کارشکنی مقامات عربستانی برای ارسال کمکهای اولیه و ضروری مورد نیاز مردم یمن قویاً انتقاد کرد و از سازمان صلیب سرخ جهانی خواست تا هرچه سریعتر راههای امن امداد رسانی را برای مردم بی‌دفاع و آسیب دیده از عملیات نظامی نیروهای خارجی به‌منظور جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در یمن ایجاد کند.

پیتر مورر از توجه جمهوری اسلامی ایران به ارسال کمکهای انسان‌دوستانه به مردم یمن تشکر و اظهار داشت: صلیب سرخ جهانی طی هفته گذشته، تلاش‌های همه‌جانبه و گسترده‌ای را در ارتباط با جلب نظر مقامات عربستان برای ارسال کمکهای پزشکی و غذایی مورد نیاز مردم یمن انجام داده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با تأکید بر نیاز شدید مردم یمن به کمکهای پزشکی و دارویی افزود: صلیب سرخ جهانی این تلاش‌ها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه می‌دهد.

همچنین مقرر شد تا معاون صلیب سرخ جهانی برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر میان سازمان صلیب سرخ جهانی و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمکهای آماده جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن هرچه زودتر به تهران سفر کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت