اعتراضات علیه قرارداد تجارت آزاد با آمریکا در سراسر آلمان برگزار شد

اعتراضات علیه قرارداد تجارت آزاد با آمریکا در سراسر آلمان برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش رسانه‌ها اعتراضات گسترده ضد قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا امروز در شهرهای مختلف آلمان برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، قرارداد تجارت آزاد بین اروپا و آمریکا در سراسر دنیا با مخالفت‌های گسترده مردمی روبرو شده است. امروز در سراسر دنیا اعتراضاتی به این قرارداد تجاری برپا شده و می‌شود و همچنین در آلمان نیز شنبه اعتراضاتی ضد این قرارداد برگزار شد.

به گفته یکی ار سازمان دهندگان اعتراضات ضد قرارداد تجارت آزاد با آمریکا در آلمان، تا اوایل بعد از ظهر امروز ده‌ها هزار نفر در این اعتراضات در شهرهای مختلف آلمان شرکت کردند.

از دلایل اصلی برگزاری سراسری اعتراضات ضد قرارداد تجارت آزاد با آمریکا، نهمین دور مذاکرات بین آمریکا و اروپا در این باره است که قرار است روز دوشنبه در نیویورک آغاز شود. این قرارداد باید موانع تجارت بین دو سوی آتلانتیک را کاهش داده و سرمایه گذاری ها را افزایش دهد.

منتقدان قرارداد تجارت آزاد با آمریکا نگرانند که با بسته شدن این توافقنامه استانداردهای اروپایی در زمینه حمایت از محیط زیست و مصرف کنندگان کاهش یابد.

مدیر دیده بان غذایی در آلمان در این باره اظهارداشته است که قرارداد تجارت آزاد با آمریکا حقوق دموکراسی ما را کاهش خواهد داد. بنابراین در آینده شرکت ها نفوذ بیشتری روی قوانینی که تصویب می شود خواهند داشت.

"برند ریکسینگر" رئیس چپ های آلمان هم که امروز در یکی از تجمعات اعتراض آمیز ضد این توافق نامه در کاسل شرکت کرده بود در این باره اظهار داشت: استانداردهای مسلم برای مواد غذایی، محیط زیست، اشتغال و خدمات عمومی با این توافق نامه زیر و رو می شود.

اعتراضات گسترده مردمی همچنین در مخالفت با قرارداد تجارت آزاد با کانادا موسوم به "ستا" و یک قرارداد در زمینه خدمات با ایالات متحده موسوم به "تیسا" انجام شده است.

بر اساس گزارش های انجام شده تنها در مونیخ آلمان حداقل 15 هزار نفر در اعتراضات ضد قرارداد تجارت آزاد با آمریکا شرکت کردند. در کارلسروهه منتقدان به این مسئله اعتراضاتی را با دوچرخه برگزار کردند.

در شهر نوی- اولم آلمان نیز در اعتراض به این قرارداد تجاری رژه تراکتور برگزار شد. در برلین نیز چند صد نفر یک زنجیره انسانی اعتراضی را تشکیل دادند.

در شهر کلن نیز چند صد نفر از مخالفان قرارداد تجارت آزاد با آمریکا خواستار حمایت بیشتر از محیط زیست، کارگران، مصرف کنندگان و سلامت خود شدند.

در اشتوتگارت نیز هزار نفر، در اولم حدود 1200 نفر، در شهر کیل حدود 600 معترض و در لایپزیگ حدود دو هزار نفر اعتراض کردند. علاوه بر شهرهای بزرگ همچنین اعتراضاتی در روستاهای کوچک برگزار شد.

در اتریش نیز سازمان د دهندگان اعتراضات ضد قرارداد تجارت آزاد با آمریکا از 22 هزار شرکت کننده در اعتراضات خبر دادند که تنها حدود 6 هزار نفر در وین اتریش به خیابان ها آمدند.

یکی از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان این اعتراضات را به عنوان علامت مخالفت روزافزون علیه قرارداد تجارت آزاد با آمریکا ارزیابی کرده و گفت: زمان آن رسیده که کمیسیون اتحادیه اروپا و دولت آلمان بفهمندند که باید چنین ائتلاف اجتماعی جدی گرفته شود. سیاست های ماه های اخیر شکست خورده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان