«پیرمرد محبوب» در انتظار پرشورها

«پیرمرد محبوب» در انتظار پرشورها

خبرگزاری تسنیم: تراکتورسازی در حالی میزبان «نسف قارشی» است که نگرانی بابت تبانی در دیدار دو تیم عربستانی و اماراتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در گروه‌ها و کشورهای مختلف پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم تراکتورسازی در خانه از تیم نسف قارشی ازبکستان پذیرائی می‌کند.

تکلیف گروه D در هفته پنجم مشخص می‌شود

این دیدار که روز سه‌شنبه و از ساعت 18 در استادیوم یادگار امام تبریز آغاز می‌شود می‌تواند تا حد زیادی تکلیف گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کرده و برخی تیم‌ها را برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی امیدوار نگه دارد.

تراکتورسازان دیار آذربایجان که هم‌اکنون با کسب 4 امتیاز در قعر جدول گروه خود قرار دارند هرچند روی کاغذ اما بازهم همانند نسف قارشی و الاهلی امارات که به ترتیب با کسب 4 و 5 امتیاز در رتبه سوم و دوم قرارگرفته‌اند شانس صعودی برای خود قائل هستند.

برد تنها راه زنده نگه‌داشتن امیدها

شاگردان تونی اولیویرا که در این دیدار نتیجه‌ای جز برد برایشان باختی سنگین محسوب شده و کار آنان را به حذف از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در مرحله گروهی می‌کشاند می‌توانند در این دیدار با کسب 3 امتیاز همچنان امیدهای خود برای صعود از مرحله گروهی زنده نگه‌دارند.

با توجه نتایج نه‌چندان خوبی که تیم تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است هرچند برد در این دیدار نیز نمی‌تواند صعود آنان را قطعی کند اما حداقل می‌تواند تکلیف تراکتورسازان را به دست خودشان سپرده و گرفتن حداکثر امتیاز از دیدار پایانی را مهر تائیدی بر صعود این تیم به مرحله حذفی قرار دهد.

7 دقیقه طوفانی که تراکتور را بازنده کرد

در دیدار رفت و زمانی که تراکتورسازی اولین دیدار خود را در سومین دوره حضورش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تجربه می‌کرد مقابل همین تیم نسف قارشی قرار گرفت که در ازبکستان با پذیرائی نه‌چندان مطلوبی که از تراکتورسازان دیار آذربایجان ترتیب دادند به‌نوعی سعی در تضعیف روحیه تیم میهمان را داشت.

شاگردان تونی اولیویرا که در دیدار رفت در نیمه اول با ارائه یک بازی زیبا و حساب‌شده توانسته بودند نیمه اول را با برد به رختکن بروند از همان دقیقه اول نیمه دوم با بازی طوفانی تیم نسف قارشی روبرو شدند و در 7 دقیقه ابتدائی علاوه بر دریافت گل تساوی گل دوم را نیز دریافت کردند تا کار تیم تراکتورسازی در ازبکستان به‌نوعی تمام‌شده به‌حساب بیاید.

تراکتورسازان که پس از گل دوم بازهم توپ و میدان را در اختیار گرفته بودند علی‌رغم خلق فرصت‌های بسیار بر روی دروازه حریف نتوانستند دروازه نسف را باز کنند تا بازی با همان نتیجه 2 بر یک به نفع نسف قارشی به اتمام برسد و شاگردان تونی اولیویرا دست‌خالی ازبکستان را ترک کنند.

نگران مهربانی بیش‌ازحد عربستانی با اماراتی‌ها نباشید

اما روزی که تراکتورسازی در تبریز از تیم نسف قارشی پذیرائی می‌کند 2 تیم دیگر این گروه یعنی الاهلی عربستان و الاهلی امارات نیز در جده به مصاف یکدیگر می‌روند. چیزی که در این میان فوتبال دوستان ایرانی و به‌ویژه هواداران تیم تراکتورسازی را نگران می‌کرد مهربانی بیش‌ازحد عربستانی‌ها با اماراتی‌ها برای سنگ انداختن جلوی صعود تیم تراکتورسازی بود.

اعراب که در چنین رقابت‌های بین‌المللی چه در حد ملی و چه در حد باشگاهی با نتایج خودجوش عجیب‌وغریب بارها و بارها سعی در اجازه صعود ندادن به تیم‌های ایرانی کرده‌اند خیلی‌ها از پیش نگران این موضوع نیز بودند؛ موضوعی که آخرین بار در مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی کشورمان پیش آمد و تیم ملی قطر در آخرین روز رقابت‌ها دقیقاً همان مقدار گلی را از ازبکستان دریافت کرد که برای صعود آنان به جام جهانی و البته پشت سر گذاشتن ایران کافی بود.

هر چند در این میان تیم ملی کشورمان با بردی که در اولسان مقابل کره جنوبی به دست آورد بدون هیچ حرف‌وحدیثی به جام جهانی 2014 برزیل راه پیدا کرد اما بار دیگر چهره اعراب را به جهانیان نشان داد.

حال که تراکتورسازان دیار آذربایجان الاهلی امارات را به‌عنوان اصلی‌ترین حریف خود برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا می‌بینند بسیاری نگران از تبانی اعراب و باخت تیم الاهلی عربستان مقابل هم نام اماراتی هستند اما حال باید این نکته را نیز از یاد نبرد که الاهلی عربستان اگر می‌خواهد صعود خود به مرحله یک‌هشتم را قطعی کنند نیاز مبرم به حداقل یک امتیاز این دیدار دارند و به همین دلیل حداقل برای یک دیدار احتمال تبانی در گروه D بسیار اندک است.

پیرمرد محبوب در انتظار پرشورها

تونی اولیویرا که پس از تساوی تیمش مقابل الاهلی عربستان در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که در دیدار مقابل نسف قارشی حتی بیش از این نیز به حمایت هواداران خود نیاز دارد مطمئناً در این دیدار یکی از شانس‌های خود برای برد را هواداران می‌داند.

پیرمرد محبوب و دوست‌داشتنی تبریزی‌ها که تیمش هفته گذشته با بردی مقابل سایپای البرز موفق شد در پایان هفته بیست و ششم به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند حال به‌مراتب انتظار هواداران بیشتری را می‌کشد و دوست دارد هوادارانی که همیشه پشت او بودند بیش‌ازپیش به حمایت از او پرداخته و تیمشان را در صعود به مرحله یک‌هشتم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا یاری کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon