انتخاب مجری چهارمین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» منتظر تعیین اعتبارات

انتخاب مجری چهارمین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» منتظر تعیین اعتبارات

خبرگزاری تسنیم: یوسف افراش از بازبینی نحوه برگزاری و آئین نامه مسابقات قرآنی تسنیم که برای پرسنل نهادهای فرهنگی کشور و خانواده های آنها برگزار می شود، خبرداد و گفت:تعیین متولی دوره چهارم این مسابقات منتظر مشخص شدن اعتبارات آن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در جلسه شورای خبرنگاران این سازمان که عصر امروز، 29 فروردین‌ماه در محل سازمان دارالقرآن برگزار شد با تشریح مصوبات جلسات اخیر «شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگا‌ه‌های فرهنگی کشور» پرداخت.

ارزیابی از سه دوره برگزاری مسابقات قرآن «تسنیم» در شورای سیاست گذاری

وی با اشاره به این که نخستین جلسه اعضای این شورا 23 اسفند 93 و دومین جلسه نیز امروز، 29 فروردین‌ماه به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی پیشنهاد سازمان دارالقرآن براساس ارزیابی از سه دوره برگزاری مسابقات قرآن «تسنیم» بود که پس از موافقت با تشکیل این شورا، دبیرخانه آن در سازمان دارالقرآن الکریم شکل گرفت.

افراش تصریح کرد: آشناسازی و ارتقای سطح پرسنل و خانواده‌های آنها در حوزه فعالیت‌های قرآنی از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآن «تسنیم» است، این هدف در صورتی محقق خواهد شد که اتفاقات جدی در حوزه فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های فرهنگی رخ دهد و بر این اساس پیشنهاد شد تا شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی به منظور ساماندهی به این امور با عضویت مدیران و نمایندگان 32 دستگاه‌ فرهنگی فعالیت خود را آغاز کند.

معاون ارتباطات و فناوری ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ابلاغ مصوبه تشکیل شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی به این دستگاه‌ها اظهار کرد: مکاتبات با نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا انجام شده تا هر یک از دستگاه‌ها نماینده خود را برای حضور در جلسات این شورا معرفی کنند که تعدادی از دستگاه‌ها معرفی کرده‌اند و نمایندگان آنها در هر دو جلسه این شورا حضور پیدا کرده‌اند.

بررسی چگونگی برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن «تسنیم»

وی به مصوبات و پیشنهادات ارائه شده در نخستین جلسه این شورا که 23 اسفندماه 93 برگزار شد، گفت: در آن جلسه پس از ارائه گزارش از سه دوره برگزاری مسابقات قرآن تسنیم و ارائه نظرات و پیشنهادات اعضای شورا، بنا شد تا از ظرفیت این شورا در جهت ارتقای سطح آشنایی مدیران، پرسنل و خانواده‌ها استفاده شود. در آن جلسه مصوب شد که از این پس جلسات شورا آخرین شنبه هر ماه در سازمان دارالقرآن ـ محل دبیرخانه شورا ـ برگزار شود.

افراش افزود: دریافت اطلاعات قرآنی دستگاه‌های فرهنگی به منظور اطلاع از وضعیت کنونی دستگاه‌ها در حوزه قرآن و بحث پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن تسنیم از دیگر مواردی بود که در نخستین جلسه شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با نظر نمایندگان دستگاه‌های عضو مصوب شد که چهارمین دوره مسابقات قرآن تسنیم در سال 94 برگزار شود.

احتمال تغییر زمان برگزاری مرحله استانی و کشوری این مسابقات برای شرکت بیشتر خانواده ها

معاون ارتباطات و فناوری ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه به مصوبات دومین جلسه این شورا که امروز، 29 فروردین‌ماه در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی پرداخت و در ادامه اعضای شورا پیرامون نحوه برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن تسنیم به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وی ادامه داد: مرحله استانی سه دوره مسابقات قرآن تسنیم مهر و آبان هر سال برگزار می‌شد که به دلیل شروع سال تحصیلی، بسیاری از خانواده‌ها پیشنهاد داده بودند ثبت نام در این مسابقات از چند ماه قبل آغاز شود تا مرحله استانی آن در فصل تابستان برگزار شود و دانش‌آموزان و خانواده‌ها همزمان با برگزاری این مسابقات دغدغه درس و مدرسه هم نداشته باشند و بتوانند با خیال آسوده در این مسابقات شرکت کنند که در جلسه امروز بنا شد درباره زمان برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن تسنیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گرفته و این زمان در صورت امکان تغییر کند.

افراش خاطرنشان کرد: در این جلسه پیشنهاد شد که اگر بنا باشد چهارمین دوره مسابقات زودتر برگزار شود فراخوان آن را باید اواخر خردادماه اعلام کنیم تا مرحله استانی آن شهریورماه برگزار و مرحله کشوری آن نیز دی‌ماه، همزمان با هفته وحدت برگزار شود.

انتخاب مجری برگزار کننده چهارمین دوره مسابقات قرآن «تسنیم» تا تعیین اعتبارات

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم بحث پیرامون نحوه تأمین بودجه و اعتبارات چهارمین دوره مسابقات قرآن تسنیم را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز عنوان کرد و گفت: برخی از دستگاه‌ها نیز آمادگی خود را برای برگزاری چهارمین دوره این مسابقات اعلام کردند.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد تا هر چه زودتر بررسی و مشخص شود که اعتبارات چهارمین دوره مسابقات قرآن تسنیم در صورت امکان از طریق خود دستگاه‌های فرهنگی که متولی برگزاری خواهند بود، از طریق شورای توسعه فرهنگ قرآنی یا ستاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران و... تأمین شود که این بحث هنوز به نتیجه نرسیده و به دنبال راهکار برای تأمین اعتبارات هستیم.

نماینده 12 نهاد و دستگاه فرهنگی عضو شورای سیاست گذاری و توسعه

افراش در بخش دیگری از این نشست به پیشنهاد تشکیل 4 کمیسیون تخصصی در شورای سیاست‌گذاری و توسعه فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های فرهنگی،اشاره کرد و افزود: کمیسیون تخصصی تبلیغ و ترویج، کمیسیون تخصصی آموزش، کمیسیون تخصصی رسانه و کمیسیون تخصصی مطالعات راهبردی، چهار کمیسیونی هستند که توسط سازمان دارالقرآن الکریم پیشنهاد شد و در این جلسه به رای اعضاء گذاشته می شود.

وی در پایان  یاد آور شد:رئیس سازمان دارالقرآن به عنوان رئیس این شورا انتخاب شدند و دبیر کارگروه تبلیغ دینی دفتر مقام معظم رهبری، دبیر شورای معارف سیما، نماینده صدای جمهوری اسلامی ایران، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نماینده وزارت ارشاد، نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده شورای عالی قرآن، نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی به عنوان عضو حقیقی از اعضای این شورا انتخاب شدند و در جلسات حضور می یابند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران