پشت‌پرده حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی دروغین علیه نیروهای مردمی عراق

پشت‌پرده حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی دروغین علیه نیروهای مردمی عراق

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل سازمان بدر عراق گفت، حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی دروغین ضد نیروهای مردمی سبب شد عملیات لبیک یا رسول الله برای آزادسازی استان صلاح‌الدین به همه اهدافش دست نیابد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق در مصاحبه تفصیلی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: عملیات لبیک یا رسول الله که برای آزادسازی استان صلاح الدین آغاز شد موفقیت‌های زیادی داشته اما متأسفانه به همه اهدافش نرسیده است که علت آن، حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی دروغین و ظالمانه برخی از جریان‌های سیاسی از جمله حکومت محلی صلاح الدین ضد نیروهای مردمی پس از آزادسازی تکریت بود.

وی افزود: این اقدامات ظالمانه نه تنها باعث متوقف شدن عملیات شد بلکه اثرات منفی هم داشت که حمله داعش به پالایشگاه بیجی یکی از آنها محسوب می‌شود. جریان‌های سیاسی به‌مانند سربازان رسانه‌ای و تبلیغاتی داعش ناگهان شروع به تهمت زدن به نیروهای مردمی کردند که این نیروها شهرها و روستاها را اشغال کرده‌اند، غارت می‌کنند و تجاوز می‌کنند اما سؤال من این است: آیا در تکریت چیزی باقی مانده بود که ما بخواهیم غارت کنیم؟

تبلیغات شدید حامیان داعش باعث شد ما به هدفمان نرسیم

دبیرکل سازمان بدر گفت: در واقع علت اصلی نرسیدن ما به همه اهدافمان، تبلیغات شدید حامیان داعش بود. ما تکریت را که داعشی‌ها آن را قلعه مستحکم خود می‌پنداشتند آزاد کردیم و به آنها ضربه محکمی زدیم که در مقابل، حملات تبلیغاتی ضد نیروهای رزمنده ما آغاز شد. آنها گمان می‌کردند آزادسازی تکریت یک تا یک سال و نیم طول خواهد کشید.

گروه‌های ضدمردمی مسئول خسارت‌های مادی و انسانی پالایشگاه بیجی هستند

العامری افزود: متأسفانه دولت عراق هم تحت تأثیر این تبلیغات قرار گرفت که ما را با مشکل مواجه کرد. ما در حین عملیات طرحی داشتیم که می‌توانستیم شمال و شرق صلاح الدین و جنوب کرکوک را از لوث داعشی‌ها پاک کنیم اما فردای روزی که طرح را در جلسه خود تصویب کردیم، حملات رسانه‌ای شدید آغاز شد و طرح را متوقف کرد. امروز همین کسانی که ضد نیروهای مردمی سخن گفتند مسئول همه خسارت‌های مادی و انسانی در پالایشگاه بیجی هستند.

برخی از فرماندهان ارتش حقایق را به نخست‌وزیر اعلام نمی‌کردند

العامری ابراز کرد: برخی از فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی عراق حقایق را به نخست وزیر اعلام نمی‌کردند و در انجام وظایفشان جدی نبودند. زمانی که راه زمینی ارتباط با پالایشگاه بیجی از کنترل خارج شد، این فرماندهان خبر آن را اعلام نمی‌کردند. پس از مدتی، نیروی هوایی ارتش هم از ترس هدف قرار گرفتن هواپیما و بالگردهای خود، عملیات امداد رسانی و ارسال تجهیزات و انتقال مجروحان و نیروهای تازه‌نفس را متوقف کرد اما کسی اعلام نکرد. اگر ما این مسئله را می‌دانستیم حتماً پیش از آزادی تکریت، پالایشگاه بیجی را که سمبل مقاومت است از محاصره خارج می‌کردیم.

نیروهای مردمی نباید وارد بازی‌های سیاسی شوند

العامری ادامه داد: وزیر دفاع عراق از امّان اعلام کرد که آزادسازی استان الانبار توسط ارتش عراق و ائتلاف بین المللی آغاز می‌شود و نیروهای مردمی در این عملیات مشارکت داده نمی‌شوند مگر اینکه تحت اشراف ارتش درآیند. اکنون ببینید در الانبار چه می‌گذرد. ما امیدواریم که فرزندان عراق در الرمادی و الانبار اجازه ندهند که این مناطق سقوط کند اما باید دانست که سخنان نسنجیده و آتشین مسئولان، اثرات منفی دارد و به جایی نمی‌رسد. ما قصد داشتیم پس از آزادسازی کامل استان صلاح الدین، با همه نیروهای‌مان به‌طرف استان الانبار حرکت کنیم و در مرحله آخر برای آزادسازی استان نینوا آماده شویم اما متأسفانه با حملات شدید رسانه‌ای و تبلیغاتی، کار ما متوقف شد. من با صراحت از همه مسئولان و مقامات می‌خواهم نیروهای مردمی را وارد بازی‌های سیاسی نکنند.

دست از مبارزه برنمی‌داریم

دبیرکل سازمان بدر عراق افزود: با این وجود ما دست از مبارزه برنمی‌داریم و آمادگی ادامه راه را داریم. ما برای شخص و گروهی وارد جنگ نشده‌ایم بلکه بر اساس مسئولیت شرعی و اخلاقی و ملی خود می‌جنگیم و از عراق و عراقی‌ها دفاع می‌کنیم. اما اگر مردم فکر کنند که قصد اشغال مناطقشان را داریم بی‌شک عملیات خود را متوقف می‌کنیم. مردم صلاح الدین از ما کمک خواستند تا اینکه ما وارد عملیات شدیم. ما اعلام کرده‌ایم که در هیچ عملیاتی شرکت نخواهیم کرد جز اینکه نخست وزیر به‌عنوان فرمانده نیروهای مسلح با آن موافقت کند.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق در ادامه مصاحبه با شبکه المیادین گفت: در عملیات لبیک یا رسول الله بیش از 3هزار کیلومترمربع از خاک استان صلاح الدین را آزاد کردیم. آنها خسارت‌های مادی زیادی هم متحمل شدند. در منطقه تحت فرماندهی من، داعش بیش از 40 خودروی بمب‌گذاری به‌سوی ما فرستاد که ما بیش از 25 خودرو را قبل از رسیدن به هدفشان منهدم کردیم.

ما در عملیات صلاح الدین چاه نفت عَلّاس را آزاد کردیم، چاه نفتی که به‌گفته مقامات عراقی، داعش روزانه 300 تا 400 تانکر نفت خام از آن صادر می‌کردند. داعش تلاش زیادی برای بازپس‌گیری این منطقه کرد اما موفق نشد. در آنجا داعش بیش از 17 خودروی بمب‌گذاری شده به‌سوی ما فرستاد.

به‌هیچ‌عنوان زیر پرچم آمریکا نمی‌جنگیم

العامری در پاسخ به این سؤال "آیا برای همکاری با نیروهای آمریکایی به نتیجه نرسیده‌اید؟" گفت: دولت عراق گمان می‌کند که ضعف خود در نیروی هوایی را می‌تواند با استمداد از آمریکا و ائتلاف جبران کند. ما به تصمیم دولت احترام می‌گزاریم اما در میدان جنگ حاضر نبوده و نیستیم که مشارکت آمریکا یا ائتلاف در عملیات نظامی خود را بپذیریم. ما به هیچ عنوان زیر پرچم آمریکا نمی‌جنگیم، زیرا از اشتباهات نظامی هراس داریم، اشتباهاتی که خسارت آنها بیشتر از سود آن است.

نکته دوم اینکه حملات هوایی ائتلاف هیچ سودی ندارند. آنها اطراف پالایشگاه بیجی را هدف قرار داده‌اند اما داعش وارد این پالایشگاه شده است. مردم الانبار کمک می‌خواهند اما کمک ائتلاف کو؟! زمانی که بغداد در آستانه سقوط بود، ائتلاف و آمریکا کجا بودند؟! ما دلیل قاطع داریم که هرکس بر هواپیماهای ائتلاف تکیه کند به سراب دل بسته است. ما نیازی به کمک آمریکا نداریم. تجربه ما در آمرلی و جرف الصخره و مناطق وسیع دیگر نشان داد که ما می‌توانیم با اتکا به نیروی درونی خود به‌خوبی اقدام کنیم.

هیچ منطقه اشغال‌شده‌ای در عراق توان مقاومت در برابر نیروهای مردمی را ندارد

من قدرت هوایی ائتلاف را زیر سؤال نمی‌برم بلکه می‌گویم به آن تکیه نمی‌کنیم و نیازی نداریم و با تکیه کامل بر آن مخالفیم. در مورد الانبار به دولت عراق گفته‌ایم که اگر با کمک ائتلاف می‌توانید الانبار را آزاد کنید، بسم الله ولی اگر خواستید می‌توانید این کار را به ما بسپارید تا با کمک ارتش و نیروی هوایی عراق این کار را انجام دهیم. من اطمینان دارم هیچ منطقه اشغال شده‌ای در عراق وجود ندارد که بتواند در برابر نیروهای مردمی مقاومت کند.

همه اعضای ائتلاف بین‌المللی بدون استثنا از داعش حمایت می‌کنند

دبیر کل سازمان بدر عراق در ادامه گفت: همه اعضای ائتلاف بین المللی بدون استثنا از داعش حمایت می‌کنند. آنها داعش، النصره، جندالشام و گروه‌های مسلح دیگر را به‌بهانه اینکه میانه‌رو هستند حمایت کردند تا نظام بشار اسد را سرنگون کنند. آنها همه اشرار دنیا را در سوریه جمع کردند. این گروه‌ها تحت حمایت سیاسی و نظامی کشورهای منطقه خلیج فارس و کشورهایی بودند که دوستان سوریه خوانده می‌شدند.

دو اشتباه بزرگ آمریکا و غرب

هادی العامری دبیر کل سازمان بدر عراق در ادامه این مصاحبه افزود: آمریکا و غرب دو اشتباه بزرگ انجام دادند، یکی تأسیس و حمایت از طالبان و القاعده در افغانستان به‌بهانه مبارزه با شوروی و دیگری تأسیس و حمایت از گروه‌های تندرو در سوریه بود.

العامری ادامه داد: ما نمی‌توانیم در برابر درد و رنج مردم الانبار سکوت کنیم بنابراین به‌دنبال آنیم که مشکل به وجود آمده با دولت را حل کنیم و نیروهای مردمی را به این استان گسیل داریم. ما معتقدیم برای مبارزه با داعش باید بر مرزهای عراق با سوریه کنترل پیدا کنیم و برای سرکوب داعش با دولت سوریه هماهنگ باشیم.

اگر سلاح‌های ایران نبود عراق با مشکل مواجه می‌شد

دبیرکل سازمان بدر در مورد نقش ایران در عراق گفت: ایران بر اساس توافق و قراردادی که با دولت عراق دارد به عراق اسلحه ارسال می‌کند و این مسئله پنهانی نیست. اگر این قرارداد و سلاح‌های ایران نبود ما با مشکل جدی روبه‌رو می‌شدیم. ایران در عراق مستشار نظامی هم دارد که این هم مسئله مخفی نیست. تعداد مستشاران ایران دهها نفر است و این در حالی است که مستشاران آمریکایی هزاران نفر است. آنچه آمریکا و متحدانش را عصبانی کرده این است که چرا دهها مستشار ایرانی این‌همه موفقیت داشته‌اند اما هزاران مستشار آمریکایی هیچ کاری از پیش نبرده‌اند؟ ما با مستشاران آمریکایی و استرالیایی و ترکیه‌ای و دیگر کشورها کار نمی‌کنیم بلکه با فرماندهان میدانی در مناطق درگیری جلسه و هماهنگی داریم که در این خصوص مشکلی نداشته‌ایم.

وی همچنین از وجود گروه‌های مخفی داعشی در مناطق آزادشده خبر داد و گفت: مقابله با این گروه‌ها وظیفه ما نیست بلکه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مسئول این کار هستند.

با کُردها مشکلی نداریم

العامری افزود: ما با کردها مشکلی نداریم و با آنها همکاری داشته و داریم اما اینکه برخی از مناطق مورد اختلاف هستند را به بعد از سرکوب داعش می‌سپاریم تا از طریق گفتگو و تفاهم اختلافات را حل کنیم.

عربستان مسئول جنایت در یمن است

دبیر کل سازمان بدر عراق در ادامه در خصوص ارتباط آمریکا با جنگ در الانبار و دخالت در یمن گفت: جنگ ظالمانه‌ای که ضد مردم یمن آغاز شده، تصمیم آمریکا نبوده است تا بگوییم آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی از یمن در عملیات الانبار شرکت کرده است. ضمن اینکه آمریکا به‌درخواست دولت عراق وارد جنگ شده است. عربستان مسئول جنایت در یمن است و در نهایت شکست خواهد خورد زیرا این سنت تاریخ است. صدام حسین جنگی ظالمانه ضد ایران به راه انداخت که نتیجه آن به زباله‌دان تاریخ رفتن وی بود. اسراییل در سال 2006 به لبنان حمله کرد و به‌شدت شکست خورد. رایس وزیر خارجه آمریکا گفت "این جنگ پایان نمی‌یابد مگر اینکه خاورمیانه جدید متولد شود" اما سرانجام برای نجات اسراییل، جنگ را متوقف کردند. عربستان هم شکست خواهد خورد. مشکل یمن، مشکل داخلی بود و می‌بایست توسط یمنی‌ها حل می‌شد. چرا عربستان در دفاع از محمد مرسی رییس جمهور قانونی مصر وارد معرکه نشد؟

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان