فاز دوم طرح تحول نظام سلامت در حاشیه شهر مشهد کلید می‌خورد

فاز دوم طرح تحول نظام سلامت در حاشیه شهر مشهد کلید می‌خورد

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: افتتاح و رونمایی از فاز دوم طرح سلامت با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه شهر مشهد مقدس انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی عمادزاده ظهر امروز در نشست خبری هفته سلامت اظهار داشت: امسال براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی شعار هفته سلامت با عنوان «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» عنوان شده است و برنامه ریزی ما نیز در این راستا در حال انجام است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تامین امنیت غذایی نقش بارزی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها دارد و سالم سازی مواد غذایی باید در این راستا در دستور کار قرار بگیرد.

عمادزاده گفت: امنیت غذایی و توجه به آن امروز دیگر یک مسئله بومی نیست، بلکه رد سطح جهانی نیز توجه ویژه‌ای به این مهم انجام شده و می‌توان عنوان کرد این مسئله در حال جهانی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست سالم سازی مواد غذایی یک مسئله تک ارگانی نیست و متولی واحدی ندارد بلکه بسیاری از نهادها در این زمینه باید با یکدیگر همیاری کنند و تمامی وظایف را نباید از یک نهاد خاص مطالبه کرد.

عمادزاده عنوان کرد: علاوه بر این مباحث آموزشی و تدوین سیاست‌های اصولی نیز می‌تواند به تحقق این مهم کمک شایانی انجام دهد.

وی گفت: بر اساس شعاری که امسال برای هفته سلامت در نظر گرفته شده است دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز سلسله برنامه‌هایی را مدون کرده و آنها را اجرایی می‌کند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به برپایی نمایشگاه سلامت، برپایی جشنواره غذای سالم و برگزاری مسابقه دو و میدانی همگانی اشاره کرد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس عنوان کرد: همچنین با توجه به اهمیت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در این زمینه، سلسله اقدامات اطلاع رسانی فرهنگی و آموزشی و همچنین حمایت از طرح‌های پژوهشی را در دستور کار خود داریم.

عمادزاده بیان کرد: شهرداری مشهد نیز در این هفته المان‌های سلامت را در سطح شهر مشهد مقدس نصب خواهد کرد و علاوه بر این معاونان مختلف علوم پزشکی مشهد مقدس در برنامه‌های صدا و سیما حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: برنامه نهایی ما نیز افتتاح و رونمایی از فاز دوم طرح سلامت با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه شهر مشهد مقدس است.

انتهای پیام/ ی

 

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon