واژگونی کشتی حاملان مهاجران غیرقانونی در سواحل لیبی ۷۰۰ قربانی برجای گذاشت

واژگونی کشتی حاملان مهاجران غیرقانونی در سواحل لیبی 700 قربانی برجای گذاشت

خبرگزاری تسنیم: در پی واژگونی یک کشتی حامل مهاجران غیرقانونی در سواحل لیبی، حدود ۷۰۰ تن از مسافران آن به زیر آب رفتند و جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری تسنیم - در پی واژگون شدن یک کشتی حامل مهاجران آفریقایی در دریای مدیترانه، رسانه‌های کشور مالت از احتمال قربانی شدن حدود 700 تن از سرنشینان این کشتی خبر دادند.

اسپاتنیک نیز گزارش داد که هرچند تاکنون 28 تن از درون آب زنده بیرون کشیده‌ شده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که بسیاری از اجساد قربانیان در فاصله 40 مایلی ساحل لیبی غرق و ناپدید شده‌اند.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این کشتی زمانی واژگون شد که مسافران برای انتقال به یک کشتی دیگر در یک سوی عرشه آن تجمع کرده بودند.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، نیروی دریایی مالت با همراهی نیروی دریایی ایتالیا و دیگر کشتی‌های تجاری در حال جستجو برای یافتن اجساد باقی‌مانده در فاصله 130 مایلی ساحل جنوبی جزیره ایتالیایی لامپسودا هستند.

این در حالی است که یک قایق دیگر حامل مهاجران غیرقانونی از خاورمیانه و آفریقا نیز روز دوشنبه و در سواحل لیبی واژگون شد. نیروهای امداد و نجات ایتالیا تاکنون 150 تن را نجات داده و 9 جسد را از آب بیرون کشیده‌اند.

روند فزاینده حوادث مرگبار در دریای مدیترانه برای مهاجران غیرقانونی باعث شده است که سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی نگرانی شدید خود را بابت این امر ابراز دارند. قرار است گزارش سازمان ملل با مدیریت اتحادیه اروپا در مورد این موضوع تا ماه ژوئن منتشر شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان