منطقه یورو بدون یونان قدرتمندتر می‌شود


منطقه یورو بدون یونان قدرتمندتر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان در سخنانی تصریح کرد زمانی که یک کشور ناسالم و نامتعادل (یونان) منطقه یورو را ترک کند این منطقه ضعیف نشده بلکه عکس آن اتفاق می افتد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "کریستین لیندنر"  رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان روز گذشته در سخنانی درباره سیاست یونان اظهار داشت که چندین بار تردیدها به اراده اصلاحات این کشور اظهار شده است. وی خواستار یک رویکرد شفاف در برابر این کشور جنوب اروپایی شد.

این سیاستمدار آلمانی همچنین گفت: منطقه یورو زمانی که یک کشور ناسالم و نامتعادل آن را ترک کند ضعیف نمی شود بلکه برعکس آن اتفاق می افتد. هیچ کس نمی تواند مصرانه آرزو کند که یونان منطقه یورو را ترک کند اما خط همبستگی در راستای اصلاحات بازار باید به صورت قاطع و پابرجا پی گیری شود.

وی افزود: اگر حالا دولت جدید یونان همه الزامات و شرایط لازم را نمی خواهد برآورده کند بنابراین ما به عنوان آلمانی و اروپایی باید بر این مسئله پافشاری کنیم که وعده های اصلاحی قبلی اجرایی شود. اگر یونان همچنان از این امر اجتناب کند یک طرح B  و تصویب قانون ورشکستگی برای این کشور ضروری است. پارلمان آلمان از سال ها پیش از وزیر دارایی این کشور درخواست کرده است که روی چنین طرحی برای یونان کار کند. در حال حاضر ما نیاز به یک فرآیند روشمند در این راستا داریم که فعلا وجود ندارد.

وی همچنین انتقاد شدیدی به نرخ بهره های پایین بانک مرکزی اروپا وارد کرده و گفت: این سیاست ها به نفع دولت ها بوده و به شهروندان و اجرا کنندگان سیاست های ریاضتی و صرفه جویانه آسیب می رساند.

حزب لیببرال دموکرات آلمان همچنین با تصمیمات جدید دولت برای ذخیره داده های شهروندان مخالفت کرده و گفت: وظیفه عرصه سیاسی این نیست که اطلاعات و داده های شهروندان را ذخیره کند بلکه باید از آن ها حمایت کند.

اخیرا اعلام شده است که در مبارزه علیه ترور و جنایت های سخت باید ذخیره و حفظ  داده های ارتباطی شهروندان برای حداکثر ده هفته مجاز باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان