سرنگونی السیسی برای تل‌آویو فاجعه‌بار است

سرنگونی السیسی برای تل‌آویو فاجعه‌بار است

خبرگزاری تسنیم: مرکز مطالعات جامعه و بررسی اوضاع بین‌المللی اسرائیلی فاش کرد که سرنگونی نظام عبدالفتاح السیسی در مصر برای تل‌آویو فاجعه‌بار خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مرکز مطالعات جامعه و اوضاع بین المللی اسرائیلی در مطلبی نوشت: ما از این می ترسیم که اوضاع زمانه به گونه‌ای پیش برود که به نفع عبدالفتاح السیسی نباشد، و اگر اوضاع جاری مصر به همین منوال کنونی پیش برود شکست السیسی حتمی خواهد بود، و این امر می تواند برای امنیت داخلی اسرائیل فاجعه بار باشد.

در این گزارش مرکز مطالعات جامعه و اوضاع بین المللی اسرائیلی که ریاست آن را دوری گولد از عالی ترین مشاوران سیاسی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برعهده دارد، آمده است: شکست نظام السیسی باعث خواهد شد اوضاع نه تنها در مصر منفجر شود، بلکه اوضاع در بخش های وسیعی از منطقه و جهان دستخوش دگرگونی خواهد شد و هرج و مرجی فراگیر منطقه را پر خواهد کرد، و در این بین اسرائیل هزینه‌ای هنگفت بابت این مساله خواهد پرداخت.

در این گزارش که اخیرا در پایگاه اینترنتی این مرکز منتشر شده چنین آمده است: واقعیت این است که عبدالفتاح السیسی بسیار خوب می داند که زمانش بسیار محدود است، و وی در این مدت کوتاه باید نتایج عملی ملموسی را به ملت مصر ارائه دهد، این ملت ممکن است تا پایان مهلت قانونی به السیسی فرصت ندهد، و اگر ببینند او کارایی لازم را نداشته و کالای مورد نیاز ملت را تامین نکرده او را مورد بازخواست قرار خواهد داد.

در این گزارش آمده است: یکی از عواملی که باعث خشم ملت از عملکرد السیسی خواهد شد مساله ناتوانی ارتش مصر در سرکوب و پایان دادن به بحران امنیتی و مبارزه با تروریست ها در منطقه موسوم به ولایت سیناء است، اگر چه این ارتش تاکنون از تمام امکانات تسلیحاتی و نظامی خود از قبیل جنگنده‌های اف 16 هم استفاده کرده و بالگردهای آپاچی هم به کمکش آمده است.

این مرکز اسرائیلی در گزارش خود توضیح داد: ارتش مصر هم اکنون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع از پیشروی گروه های تروریستی از منطقه سیناء به کانال سوئز شود، و نمی خواهد این تروریست ها به شهر توریستی شرم الشیخ نزدیک شوند، و اگر السیسی در تحقق این هدف ناتوان باشد یا حتی ضعیف عمل کند، اقتصاد دولت و نظام مصر با ضربه‌ای هولناک روبه رو خواهد بود، و دیگر نمی توان به بقای نظام السیسی در مصر چشم امید داشت.

این مرکز مطالعات اسرائیلی با حمله به دولت آمریکا و انتقاد از عملکرد کاخ سفید در قبال السیسی با هدف توسعه میدان جنگ با تروریست های اسلام گرا به نحوی که لیبی را هم در برگیرد نوشت: اکنون از نظر السیسی لیبی منبع صدور گروه‌های تروریستی به سیناء است و سلاح این گروه‌ها از این کشور تامین می شود.

همچنین این مرکز مطالعات اسرائیلی با انتقاد از سازمان های بین المللی حقوقی که اقدام ارتش مصر در منهدم کردن منازل در بخش مصری رفح را محکوم کرده بودند این اقدام مجامع بین المللی حقوقی را فرصت سوزی از سوی آنها برای تحقق امنیت و آرامش از سوی ارتش مصر در این کشور دانست.

این مرکز مطالعات اسرائیلی در بیان اوضاع خطرناک اقتصادی پیش روی السیسی در مصر اعلام کرد: میزان رشد جمعیت در مصر به شکل وحشتناکی رو به افزایش است به گونه‌ای که در هر 6 ماه یک میلیون نفر به جمعیت مصر افزوده می شود و ادامه این روند با توجه به اقتصاد مصر ادامه تلاش ها از سوی السیسی برای تحقق اهداف اقتصادی را محال می سازد.

این مرکز بیانیه چند روز قبل السیسی برای تاسیس و راه اندازی یک شهر جدید در مصر را از طریق انجام پروژه بزرگ مسکونی بی فایده و پوچ دانست و میزان تحقق اهداف دولت کنونی مصر از راه اندازی شهر جدید در این کشور را با هدف بهبود یافته نشان دادن اقتصاد مصر را کاری بیهوده دانست و اعلام کرد که السیسی قادر به تامین حمایت مالی برای پایان رساندن چنین پروژه هایی را ندارد.

تنها بخش مثبت این گزارش به زعم تهیه کنندگان آن در باره تصمیم های السیسی مربوط به بخش تصمیم وی برای نابودی کتب دینی دانسته که دعوت به جهاد می کنند و تصمیم السیسی برای حذف چنین متونی را از کتب درسی ستود، و در این باره اعلام کرد تصمیم رئیس جمهوری کنونی مصر در این باره بسیار جدی است و در مبارزه با تندروی دینی وی واقعا جدی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان