آغاز عملیات آزادسازی شرق الرمادی عراق

آغاز عملیات آزادسازی شرق الرمادی عراق

خبرگزاری تسنیم: آغاز عملیات آزادسازی شرق رمادی عراق، اعدام ۲۴ نفر در کرکوک توسط داعش، هلاکت تروریست‌ها در بیجی و کرکوک از جمله جدیدترین تحولات امنیتی عراق به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز،  «عبدالامیر الخزرجی» جانشین فرمانده تیپ طلایی عراق گفت: این عملیات از صبح امروز در منطقه الصوفیه آغاز شده و نیروهای بخش مبارزه با تروریسم به‌همراه یگان‌های ارتش و نیروی هوایی و عشایر در این عملیات مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: نیروهای یادشده از سه محور وارد منطقه الصوفیه شدند و تاکنون پیشروی‌های زیادی داشته‌اند.

در همین حال، «کاظم الفهداوی» فرمانده پلیس استان الانبار امروز یکشنبه گفت که نیروهای امنیتی عراق حمله گروه تروریستی داعش  به مجتمع ساختمان‌های دولتی در مرکز رمادی را خنثی و تلفات و خسارات زیادی به این گروه وارد کردند.

اعدام 24 نفر در کرکوک توسط داعش

یک منبع محلی در استان کرکوک از اقدام گروه تروریستی داعش مبنی بر اعدام 24 نفر از اهالی یکی از مناطق این استان از جمله چند مقام محلی خبر داد.

این منبع محلی گفت: عناصر گروه تروریستی داعش 24 نفر از اهالی منطقه زاب از توابع شهر حویجه در جنوب غرب کرکوک را اعدام کردند که تعدادی از اعضای شورای این منطقه از جمله آنها بودند.

168 عنصر داعش در عراق کشته شدند

وزارت دفاع عراق امروز یکشنبه از کشته شدن 168 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش این کشور خبر داد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان 29 حمله هوایی در مناطق رمادی، کرکوک، الدولاب، سنجار، بیجی و الکرمه 118 عنصر داعش کشته و 10 مرکز فرماندهی و کنترل آنها منهدم شد.

این بیانیه افزود: در حملات هوایی همچنین یک مرکز مورد استفاده تک تیراندازان داعش، چهار قبضه تیربار و یک توپ ضد هوایی و چهار خودرو منهدم و سرنشینان آن کشته شدند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه جداگانه‌ای نیز از کشته شدن 53 نفر از عناصر داعش از جمله فردی به نام "ابوقتاده" و انهدام یک خانه و انبار مهمات گروه تروریستی داعش در استان الانبار خبر داد.

در این بیانیه آمده است: یک یگان فرماندهی عملیات الانبار توانست 25 تروریست از جمله ابوقتاده را مقابل اداره کشاورزی الانبار به هلاکت برساند. یک یگان دیگر نیز 20 تروریست را در منطقه البو بالی کشت.

هلاکت تروریست‌ها در بیجی و کرکوک

سرتیپ ستاد بهاء نوری فرمانده عملیات نیروهای متحرک عراق گفت: این نیروها هشت تروریست را که به پالایشگاه بیجی نفوذ کرده بودند، به هلاکت رسانده با گروهک‌های باقی‌مانده داعش در منطقه تل ابوجراد درگیر شدند.

وی افزود: نیروهای مأمور شکستن محاصره و آزادسازی پالایشگاه بیجی عملاً شرایط را در کنترل دارند.

این فرمانده افزود: نیروهای امنیتی هفت خودروی بمب‌گذاری شده را نیز خنثی کردند.

در همین حال، وزارت کشور عراق امروز از بازداشت پنج فرد متهم به تروریست و مصادره یک خودروی حامل مواد منفجره خبر داد.

این وزارتخانه گفت: واحد اطلاع و مبارزه با تروریسم در شمال منطقه الکرخ توانستند این پنج نفر را بازداشت و یک خودروی آنها را که برای انتقال مواد منفجره استفاده می‌شد، مصادره کنند.

یک منبع در نیروهای داوطلب مردمی در استان کرکوک نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که شش نفر از عناصر داعش نزدیک روستای بشیر در جنوب استان کرکوک کشته شدند.

وی افزود: این شش نفر در تلاش برای حمله به یکی از خطوط تماس در روستای بشیر بودند که با واکنش نیروهای داوطلب مردمی روبه‌رو شدند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان