جنگنده‌های سعودی همچنان مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها می‌شوند

جنگنده‌های سعودی همچنان مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مرکز حقوق بشر اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی همچنان مانع از رسیدن کمکهای بشردوستانه به یمنی‌ها می‌شوند و هیچ مکان امنی در کشو وجود ندارد که مردم برای در امان ماندن از بمباران به آن پناه ببرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، مرکز حقوق بشر یمن اعلام کرد که جنگنده‌های سعودی همچنان مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها می‌شوند.

این مرکز افزود: هیچ مکان امنی در یمن وجود ندارد که مردم برای در امان ماندن از بمباران به آن پناه ببرند.

مرکز حقوق بشر یمن همچنین اعلام کرد که سازمانهای بشردوستانه بین المللی در این کشور از آغاز تجاوز سعودی، تعطیل شده‌اند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند. بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از2500 از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده‌اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است و بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از آغاز عملیات طوفان قاطعیت بیش از 150 هزار یمنی آواره شدند.

جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد چند روز قبل با تصویب قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان