اسناد ۱۳ برنامه نابودی دولت «فیدل کاسترو» توسط آمریکا


اسناد 13 برنامه نابودی دولت «فیدل کاسترو» توسط آمریکا

خبرگزاری تسنیم: به دنبال دیدار روسای جمهور کوبا و آمریکا، مدارک مربوط به طرح‌های نابودی دولت رهبر انقلاب کوبا منتشر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، «رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا و «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی اخیرا در اجلاس کشورهای قاره آمریکا با یکدیگر دیدار کردند و مقامات آمریکایی اعلام کردند که در تلاش هستند روابط با کوبا را از سر بگیرند.

مقامات آمریکایی در حدود سال های 1960 تلاش کردند که از 13 راه مختلف دولت «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا را سرنگون کنند.

1.صحنه سازی حمله کوبا به یک هواپیمای آمریکایی: ژنرال «ویلیام ایچ کریگ» در 13 مارس 1962 مدارکی با عنوان «توجیه دخالت نظامی آمریکا در کوبا» را ارئه کرد که براساس آن، صحنه سازی انفجار یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا و برگزاری مراسم تدفین انجام می شد.

2.دستکاری عکس های کاسترو: که براساس آن عکس های کاسترو به گونه ای دستکاری می شدند که به نظر برسد وی تنها در حال خوشگذرانی است و به این ترتیب خشم مردم را علیه وی برانگیزند. این اقدام به نام عملیات «اوقات خوش» معروف شد.

3.ارسال بلیط های یک طرفه برای مردم: به این صورت که برای کم کردن جمعیت کوبا و تضعیف این کشور، هواپیمایی آمریکایی بلیط هایی یک طرفه و رایگان برای مردم در آسمان منتشر کند.

4. نسبت دادن حمله های تروریستی در خاک آمریکا به کوبا: که در این اقدام یک سری از حمله ها و انفجارهای تروریستی علیه مهاجران در خاک آمریکا انجام می شد و سپس رسانه های آمریکایی دولت و مردم کوبا را مقصر جلوه می دادند.

5.استفاده از برنامه فضایی آمریکا به عنوان اسلحه تبلیغاتی: که براساس آن آمریکا عملیات پرتاب سفینه های فضایی خود را با کوبا شریک و هر گونه شکست در این عملیات را به نام کوبا تمام می کرد. نام این عملیات «پوشش» بود.

6.از بین بردن امیدواری کوبا نسبت به دریافت نفت از روسیه: که به دنبال قطع نفت آمریکا به کوبا و با این ادعا که نفت وارداتی روسیه به کوبا مشکل دارد، انجام می شد.

7.صحنه سازی حمله به «گوانتانامو»: طی عملیات «بینگو» ایده صحنه سازی حمله کوبا به نیروهای نظامی آمریکایی در خلیج «گوانتانامو» مطرح شد.

8.ایجاد حس بی اعتمادی در وسایط نقلیه کوبایی : به این صورت که با ایجاد تصادف ها و افزایش سوانح در کوبا، مردم اعتماد خود را نسبت به خودروها، کشتی ها و هواپیماها از دست بدهند.

9.استفاده از بمب صوتی: طی عملیات «بمب مخفی» قرار شد بمب های صوتی به منظور ایجاد ایجاد سردرگمی و افزایش نارضایتی مردم کوبا در این کشور استفاده شود.

10.باران رنگی بر فراز کوبا: با نام عملیاتی «قطره های باران» مقامات آمریکا کنترل هوای کوبا را در دست می گرفتند و با دخالت شیمیایی باران های فصلی و سیل آسا و رنگی بر فراز این کشور انجام می شد.

عملیات قطره های باران سال ها بعد در ویتنام مورد استفاده قرار گرفت.

11.رگبار رادیو و تلویزیون کوبا با پیام های ضد کمونیستی: با نام عملیاتی «ترو بلو» که در اثر آن رادیو و شبکه های کوبا از پیام های ضد کمونیستی آمریکایی ها مانند «کوبا آری، روسیه خیر»، «کاسترو تروریست است» و «کمونیست ها از توده ها سوء استفاده می کنند» اشباع می شدند.

12.ایجاد اختلال در مسیر هواپیماهای کوبایی: طی عملیات «نو لاو لاست» که مطابق آن با تغییر موج دسترسی خلبان کوبایی و مشغول کردن وی با صحبت و تهدید، مقامات آمریکایی مسیر هواپیمایی کوبا را به طور کل عوض می کردند.

13.ایجاد اختلال در دستگاه ها: که به نام عملیات «خردکننده» معروف شد و بنا بر این عملیات تمامی تجهیزات از وسایل خانگی تا نظامی در کوبا توسط ماموران آمریکایی مورد دستکاری قرار می گرفتند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت