حزب صالح از قطعنامه شورای امنیت علیه یمن حمایت کرد

حزب صالح از قطعنامه شورای امنیت علیه یمن حمایت کرد

خبرگزاری تسنیم: حزب «کنگره مردمی عمومی» به ریاست دیکتاتور سابق یمن در بیانیه‌ای از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن که از «حوثی‌ها» خواسته است از مناطق تحت تصرف خود خارج شوند، استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب «کنگره مردمی عمومی» به ریاست «علی عبدالله‌صالح» رئیس‌جمهوری سابق یمن، دیروز از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرد.

شورای امنیت در قطعنامه اخیر خود درباره یمن ضمن درخواست از حوثی‌ها برای خروج از مناطق تحت کنترل خود، رهبران آن را نیز تحریم تسلیحاتی کرده است.

«کنگره مردمی عمومی» با انتشار بیانیه‌ای در صنعا اعلام کرد: «کنگره مردمی عمومی از وحدت ملت یمن در مواجهه با جنگ علیه یمن و محاصره هوایی، دریایی و زمینی تحمیل شده بر آن استقبال می‌کند.»

این بیانیه افزود: «کنگره مردمی عمومی قطعنامه 2216 شورای امنیت را برای جلوگیری از ریخته شدن خون یمنی‌ها و حفاظت از دستاوردهای ملی و مردمی، مثبت ارزیابی خواهد کرد. همچنین از دعوت "بان کی‌مون" دبیر کل سازمان متحد به آتش‌بس بین طرف‌های درگیر و از سرگیری گفت‌وگو تحت نظارت این سازمان استقبال می‌کند.»

حزب «کنگره مردمی عمومی» با بیان اینکه دعوت بان کی‌مون برای آتش‌بس فوری در یمن، اقدامی مثبت است تا برمبنای آن کشورهای جهان و در رأس آنها شورای امنیت سازمان ملل به مسئولیت تاریخی و انسانی خود در قبال حوادث یمن عمل کنند، از طرف‌های داخلی و خارجی درگیر در یمن خواست با بان کی‌مون در این‌خصوص تعامل داشته باشند.

دبیر کل سازمان ملل متحد، پنجشنبه گذشته با تأکید بر اینکه روند دیپلماتیک بهترین راه برای حل و فصل بحران در یمن است، همه طرف‌های درگیر در این کشور را به توقف فوری خشونت‌ها فراخواند.

انتهای پیام/ر1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان