دولت آمریکا اعتماد به نفس خود را در برابر ایران از دست داده است

دولت آمریکا اعتماد به نفس خود را در برابر ایران از دست داده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس آژانس یهود برای اسرائیل و وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از عملکرد دولت اوباما در قبال برخورد با برنامه هسته‌ای ایران گفته است که دولت آمریکا اعتماد به نفس خود را در برابر ایران از دست داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ناتان شارانسکی" وزیر سابق کابینه اسرائیل در مطلبی در روزنامه واشنگتن پست ضمن اشاره به امتیازاتی که واشنگتن به ایران داده، تأکید کرد: امتیازاتی که آمریکا به ایران داده است، نشانگر از دست رفتن غم‌انگیز اعتماد به نفس واشنگتن بوده است.

در این مقاله که تحت عنوان "چه زمانی آمریکا فراموش کرد که آمریکا است؟"، شارانسکی نوع تعامل آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ سرد را با تعامل واشنگتن با ایران در سال‌های اخیر مقایسه کرده است.

شارانسکی که هم اکنون رئیس «آژانس یهود برای اسرائیل» است، از تلاش واشنگتن برای دستیابی به توافق با ایران انتقاد کرد. وی تهران را به نقض حقوق بشر و ادامه سلطه‌طلبی در منطقه متهم کرده و افزود: علی‌رغم وضعیت نامناسب حقوق بشر در ایران و ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه تهران در منطقه، واشنگتن به‌دنبال دستیابی به توافق است.

وی افزود: بدون فشار از جانب واشنگتن، ایران نیازی نمی‌بیند تا لحن تند خود در مرگ بر آمریکا و حذف اسرائیل از نقشه را متوقف کند.

شارانسکی اظهار داشت: در دوران جنگ سرد، آمریکا این چنین امتیازاتی را به اتحاد جماهیر شوروی نداد، کشوری که تهدیدی بزرگتر علیه امنیت جهانی در مقایسه با کاری که تهران انجام می دهد، به‌شمار می رفت.

شارانسکی یک فعال حقوق بشر در شوروی سابق بود که به اتهام جاسوسی برای آمریکا 9 سال به زندان انداخته شد. پس از مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی در سال 1986 میلادی، وی عضو پارلمان اسرائیل شد و طی سال‌های 1996 تا 2005 میلادی نیز پست‌های وزارتی متعددی را به‌عهده داشته است.

وی گفت: دولت اوباما ظاهراً بر این باور است که تنها پس از امضای توافقنامه هسته‌ای با ایران می‌تواند انتظار داشته باشد که ایران تلاش‌های خود را برای تسلط بر منطقه متوقف کند و وضعیت حقوق بشر را ارتقا دهد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان