جنگ زرگری کنگره و کاخ سفید برای گرفتن امتیازهای بیشتر از تهران

جنگ زرگری کنگره و کاخ سفید برای گرفتن امتیازهای بیشتر از تهران

خبرگزاری تسنیم: مسئول دفتر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است اختلاف کنگره و اوباما درباره توافق هسته‌ای، یک "جنگ زرگری برای گرفتن امتیازهای بیشتر از تهران" است.

کاظم انبارلویی مسئول دفتر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح سنای آمریکا برای نظارت بر توافق هسته‌ای و حق وتوی رئیس جمهور آمریکا درباره لغو تحریم‌ها گفت: این لایحه باعث شده نمایندگان کنگره آمریکا سر راه توافق هسته‌ای سنگ‌اندازی کنند.

وی افزود: البته این یک جنگ زرگری بین کاخ سفید و کنگره آمریکاست تا به واسطه این طرح، 1+5 به ویژه آمریکا قدرت چانه‌زنی خود را برای گرفتن امتیازهای بیشتر از تهران بالا ببرد.

مسئول دفتر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در قوانین آمریکا این اختیار برای رئیس جمهور آمریکا وجود دارد که در هر شرایطی از بررسی یک لایحه‌ در کنگره جلوگیری کند، اظهار داشت: حتی بعد از تصویب یک لایحه نیز رئیس جمهور می‌تواند آن را وتو کند، اما آنچه در واقعیت به وقوع پیوست این بود که این لایحه مورد تأیید کاخ سفید قرار گرفت. سکوت دولت آمریکا در مقابل کنگره نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به نوعی به دنبال برهم زدن مذاکرات هستند.

انبارلویی در ادامه تصریح کرد: طبیعی است که میزان بی‌اعتمادی ملت ایران به رفتار حاکمیت آمریکا با این نوع رفتارها از جانب کنگره و کاخ سفید، افزایش پیدا می‌کند. متأسفانه در این مذاکرات این سوی میز صداقت و مسیر اعتماد سازی را طی می‌کند، اما آن سوی میز بد عهدی و نقض پیمان و دمیدن به شیپور بی‌اعتمادی را پیش گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی متناسب با رویکرد حاکمیت آمریکا موضع‌گیری قاطعی داشته باشد. همان‌طور که همیشه مجلس  شورای اسلامی آماده پاسخگویی به این نوع شرارت‌ها بوده است و با واکنشی قاطع در مقابل چنین رفتارهایی از جانب آمریکا می‌ایستد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
triboon