۵۰ شهر ایمن دنیا معرفی می‌شوند

50 شهر ایمن دنیا معرفی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر از اعلام لیست ۵۰ شهر ایمن در اجلاس بین‌المللی کاهش خطرپذیری که در تهران برگزار می‌شود خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، شهاب‌الدین محمدی عراقی در حاشیه نشست خبری برای تشریح ارسال کمک‌های مردمی به یمن در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: از سال 2008 مقوله کاهش خطرپذیری در مناطق شهری بسیار مورد توجه قرار گرفت. زیرا از این سال به بعد زلزله هاییتی و سونامی ژاپن تلفات زیادی را در بر داشت. بنابراین موضوع سوانح در شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شد.

وی افزود: بر این اساس در تاریخ 14 تا 17 اردیبهشت با حضور 79 شرکت کننده خارجی از 50 جمعیت ملی جهان در ایران حضور می‌یابند تا سند نهایی فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر در مداخلات کاهش خطرپذیری را تهیه و منتشر کنند.

50 شهر ایمن

محمدی عراقی با بیان اینکه با تلاش جمعیت هلال احمر برنامه‌های مداخلات برای کاهش خطرپذیری و مدیریت سوانح در سطوح ملی و بین‌المللی به اجرا در آمده است، گفت: بر این اساس در دو سال گذشته تفاهمنامه همکاری با فدراسیون صلیب سرخ در دو سال گذشته منعقد و اجرا شد که 5 شهر بزرگ دنیا نیز به صورت آزمایشی مطالعات لازم در این مورد صورت پذیرفت.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر بیان داشت: در یک دهه اخیر مسئله سوانح بسیار مطرح شده است. زیرا نمی‌توان کنترلی در وقوع سوانح داشت ولی می‌توان با تمهیداتی خطرپذیری آن را کاهش داد و تلفات و خسارات این سوانح را نیز پایین آورد.

وی تصریح کرد: بر این اساس پایلوت مطالعات کاهش خطرپذیری سوانح و مدیریت آن در 5 شهر جهان از جمله تهران (آموزش همگانی)، نایروبی در کنیا (مهاجرت و شهرنشینی)، ایروان (مشکلات صنعتی)، جاکارتا (سوانح طبیعی) و لاپاز(خشونت های شهری) مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

محمدی عراقی در پایان خاطر نشان کرد: در اجلاس کاهش خطرپذیری در تهران 14 تا 17 اردیبهشت با حضور نمایندگان  جمعیت‌های ملی جهان برگزار می‌شود، نقاط قوت و ضعف 50 شهر ایمن اعلام و مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon