استخراج ۱۸ عنوان جرم و آسیب اجتماعی شایع در کشور

استخراج 18 عنوان جرم و آسیب اجتماعی شایع در کشور

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه از استخراج ۱۸ عنوان جرم و آسیب اجتماعی شایع در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، مهدی امیری اصفهانی در گردهمایی معاونین پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های سراسر کشور اظهار داشت: اواخر سال گذشته همایشی درباره چگونگی اثربخش کردن برنامه‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع جرم داشتیم. بر اساس صحبت‌هایی که در آن همایش صورت گرفت، نظام برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را بازبینی کردیم.

این مقام مسئول در معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه گفت: بر این اساس، تصمیم گرفتیم با توجه به ظرفیت‌ها و منابعی که در کشور داریم، اهم آسیب‌ها و جرائمی را که موجب برهم زدن امنیت عمومی، اجتماعی، تضیح حقوق مردم و افزایش ناهنجاری رفتاری در جامعه می‌شود را شناسایی کنیم و بر این موارد متمرکز شویم.

امیری افزود: در نهایت بر اساس آمارهای موجود در نظام قضایی و مجموعه‌های انتظامی و اطلاعاتی کشور، 18 عنوان جرم و آسیب اجتماعی را استخراج کردیم و به همه استان ها و ادارات کل گفتیم برنامه‌ها را بر مبنای این 18 عنوان جرم و اسیب تنظیم کنند.

قائم‌مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 94 بتوان روند افزایشی این جرئم و آسیب ها را کنترل یا کاهش داد.

امیری، تولید و توزیع موادمخدر، مصرف مواد مخدر، سرقت های خرد و کلان، اختلاس، ارتشا، زمین خواری، جرائم مرتبط با محیط زیست، کلاهبرداری و جرایم فضای سایبری را از جمله عناوین مجرمانه شایع عنوان کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon