حمله به همسایه‌ای ضعیف با هدف جبران شکست‌های آل سعود در منطقه


حمله به همسایه‌ای ضعیف با هدف جبران شکست‌های آل سعود در منطقه

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه عرب زبان با اشاره به هجوم سعودی‌ها به یمن در واقع آن را ناشی از سرخوردگی عمیق آل سعود به سبب شکست‌های متوالی در پرونده‌های مختلف منطقه‌ای در برابر ایران و تلاشی برای جبران این شکست‌ها توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خضیر العواد در مطلبی در پایگاه کتابات با عنوان «سعودی ها و طوفان اثبات وجود؛» آورده است: سعودی ها در همه دخالت های خود در حوادث منطقه شکست خورده اند و همه اقدامات آنها سبب شده است که دشمن آنها ایران برنده شود و در واقع پیروزی برای ایرانی ها به ارمغان می آورد. این دخالت های سعودی ها در مناطق مختلف سبب تزلزل جایگاه و وجهه سعودی ها که خود را داعیه دار جهان اسلام (جهان سنی) می دانند شده است و موقعیت این کشور را در قبال دشمنش ایران که در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی و نظامی دستاوردهای زیادی داشته است و از نظر غرب و آمریکا به قطبی تبدیل شده است که نمی توان آن را نادیده گرفت، تضعیف کرده است.

سعودی ها در پرونده لبنان و سوریه و عراق و یمن شکست خورده اند و شکست آنها در موضوع مذاکرات هسته‌ای میان غرب و آمریکا با ایران را نیز باید به آن افزود. در همه این پرونده این ایران بوده که پیروز شده و اعتماد همه را به دست آورده است و حرفه ای بودن و تجربه خود را در تعامل با همه مشکلات منطقه نشان داده است. برخی از دشمنان ایران به نقش مهم این کشور در برخی پرونده ها از جمله موضوع مبارزه با داعش در عراق اذعان کرده اند اما سعودی ها با شکست های خود غیر قابل اعتماد ملت ها و حکومت های منطقه شده اند به ویژه که قبلا نگاهی که به آنها وجود داشت نگاهی میانه رو بود.

همه این شکست ها سبب شد که حکام سعودی به دنبال برون رفت از شکست هایی که آنها را آزار می دهد باشد و آبرو خود را به عنوان کشوری که مدعی رهبری جهان اسلام است حفظ کنند و در این راه یک همسایه ضعیف را انتخاب کردند همسایه‌ای که در نزدیکی آنها بود تا با پیروزی در آن کرامت خود را به دست آورند! سعودی ها از اهرم نفت بر علیه دشمنان و دوستان استفاده کردند و نیز به فتواهای علمای وابسته به خود و نیز رسانه های وابسته روی آوردند و پول های کلان هزینه کردند اما شکست خوردند و کشوری ضعیف تر از یمن پیدا نکردند تا آبروی از دست رفته خود را در منطقه و جهان اسلام بیابند. طوفان قاطعیت طوفان اثبات وجود سعودی ها بود که نشان دهنده اوج شکست و فلاکتی است که حکام سعودی به آن گرفتار هستند.

جنایتکاران سعودی همه زیر ساخت ها را در یمن نابود کردند و غیر نظامیان را شهید کردند و سواحل و فرودگاه های یمن را محاصره کردند تا کمک بشردوستانه به این ملت مسلمان و مظلوم نرسد. قدرت های بزرگ نیز اقدمات سعودی ها را نادیده می گیرند و به جنایات آنها علیه زنان و کودکان و سالخوردگان یمنی توجهی ندارند. عملکرد آنها در نابودی تمدن عربی و انسانی مشابه داعش در سرزمین بین النهرین است.گویا دنیای استکباری اجازه به سعودی برای جبران شکست های خود را در یمن می دهد.

همه و در راس آنها خود سعودی ها می دانند که هجوم وحشیانه آنها محکوم به شکست و دارای تبعات وخیمی برای آنهاست. زیرا حملات هوایی تمام کننده جنگ نیست و نیاز به دخالت زمینی است و سعودی ها نتوانستند دخالت زمینی کنند و تقریبا محال است که بتوانند دخالت زمینی کنند زیرا نظامی در اختیار ندارند که بتواند از عهده افراد حرفه‌ای و مجرب برآید. یمنی‌ها در برهه های مختلف تاریخی پرونده درخشانی از خود در مقابل مهاجمان به نمایش گذاشته‌اند و جانانه علیه کسانی که قصد ورود به اراضی یمن و استعمار آن را داشته اند ایستاده اند. سعودی ها به دنبال خروج از بحرانی که در آن گرفتار شده اند هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان