العهد: تجاوز عربستان به یمن برای نجات تروریست‌های تکفیری است


العهد: تجاوز عربستان به یمن برای نجات تروریست‌های تکفیری است

خبرگزاری تسنیم: تروریسم با جریان های آمریکایی- صهیونیستی و حامیان عربی و غیر عربی، در یک سنگر واحد قرار دارند و مبارزه با تروریسم تنها پوششی برای حمایت از تروریسم و اقدام برای استمرار حضور آن‌ها در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری العهد در مقاله‌ای به بررسی حمله رژیم آل سعود به یمن پرداخته و می‌ نویسد: جنگ آمریکا و متحدانش بر ضد تروریسم تنها یک سرپوش برای مخفی نگه داشتن حمایت این محور از تروریسم است. اما به نظر می ‌رسد که این حمایت‌ها نمی ‌تواند تروریسم را از سرنوشت قطعی‌اش نجات دهد. همچنین به نظر نمی ‌رسد که برگه جنگ عربستان سعودی بر ضد یمن منطقه را از ادامه مسیر در روند مقاومت به سمت پیروزی نهایی بازدارد.

روزنامه انگلیسی تلگراف در این زمینه می‌ نویسد که سرکردگان گروه القاعده با شادی به پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی در یمن نگاه می‌کردند و هرگز از دیدن آن‌ها غافلگیر نشدند. لذت ‌بردن از اقدامات جنایت‌ کارانه اختصاص ویژه سازمان ‌های القاعده و امثال آن از سایر گروه‌های تروریستی و تکفیری است.

جنگ در یمن برای نجات تکفیری‌هاست

موضوع کاملاً طبیعی از زاویه‌ای دیگر این است که آیا جنگ ائتلاف به رهبری عربستان سعودی با دستور و پشتیبانی آمریکایی‌ ها بر ضد یمن در لحظه‌ای انجام نشد که ریشه ‌کن کردن سازمان القاعده در این کشور به یک موضوع قطعی تبدیل شده بود؟

بنابراین شادی که عناصر القاعده و دیگر گروه‌های تکفیری و طرف‌های منطقه‌ای و بین ‌المللی که در پشت پرده تلاش برای تجزیه سوریه و عراق حضور دارند و برنامه‌های خود را برای از بین بردن سایر کشورهای منطقه معطوف کرده اند، از این منظر قابل توجیه است.

البته این مشارکت در ابراز خرسندی از این حملات بین گروه‌های تروریستی تکفیری و جریان‌های بین ‌المللی و منطقه‌ ای اشاره شده، ممکن است برخی از افرادی که دروغ جنگ بر ضد تروریسم را باور کرده اند، به حیرت بیندازد. همان جنگی که آمریکا رهبری آن را بر عهده دارد و جمعی از کشورهای دنباله ‌روی خود را تسلیم سیاست‌ها و دیکته‌های خود کرده و منافع خود از امول و نفت خلیج فارس را تامین می کند.

این جنگ چیزی فراتر از یک شعار کلامی نیست که اجرای عملی آن در عرصه میدانی به ‌صورت جنگی مشترک درآمد که گروه‌های تروریستی و نیروهایی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند؛ بر ضد جنبش‌ های آزادی خواه و محور مقاومت در منطقه آغاز کرده اند. بنابر این همانطور که گفته شد جنگ عربستان سعودی در یمن در برخی از رویکردهای خود به دنبال تلاش برای جلوگیری از ریشه ‌کن شدن کامل سازمان القاعده است.

مداخله آمریکا در تکریت برای حمایت از داعش

اصرار آمریکا برای مشارکت در آزادسازی تکریت از طریق انجام حملات هوایی نیز نشانگر تمایل واشنگتن برای تسریع در انجام این مأموریت نبود، چرا که نیروهای ارتش عراق و جریان‌های داوطلب مردمی و اهالی عشایر این کشور بدون پناه بردن به حملات هوایی و وارد کردن خسارت مالی گسترده نیز قادر به انجام این مأموریت بودند. این اقدام حتی برای مصادره پیروزی بر القاعده نیز نبود؛ بلکه برای نجات سرکردگان داعش و عناصر باقیمانده حزب بعث بود که واشنگتن ائتلاف بین‌المللی گسترده‌ای با ادعای ریشه‌ کن کردن آن‌ها ترتیب داده است.

در تکریت و دیگر مناطق عراق جنگنده‌های ائتلاف بارها بمب‌های خود را برای نیروهای عراقی حاضر در خط درگیری‌ها با داعش فرو ریخته اند. در عراق و سوریه حملات هوایی ادعایی بر ضد مراکز داعش از سوی جنگنده‌های ائتلاف بین ‌المللی تنها سرپوشی برای موشک باران تأسیسات نفتی و سیلوهای غله و سدها و پل‌ ها و دیگر تأسیسات حیاتی در عراق و سوریه است.

مشابه این موضوع در منطقه جولان نیز قابل مشاهده است، منطقه‌ای که ارتش دشمن اسرائیلی به حمایت از گروه‌های تروریستی مشغول شده و مجروحان آن‌ها را در بیمارستان‌های خود مداوا می‌کند و نمایندگان آن‌ها موسوم به مخالفان سوریه را در رسانه‌های خود می‌پذیرد.

دیگر بر کسی پوشیده نیست که تروریسم با نیروهایی که ادعای مبارزه با آن‌ها را دارند، از آمریکا گرفته تا رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی و غیر عربی حاضر در رکاب آمریکا و اسرائیل، در یک سنگر واحد قرار دارند و مبارزه با تروریسم تنها پوششی برای حمایت از تروریسم و اقدام برای استمرار حضور آن‌ها در منطقه است. حال سؤالی که اینجا مطرح است این است که عاملی که باعث شده اردوگاه سلطه به دنبال استفاده از این روش مبهم برای مقابله با جبهه آزادیبخش و مقاومت در منطقه برآید، چیست؟

دوران پیروزی‌های محور مقاومت

10 سال پیش محور سطه به اندازه ای به قدرت خود اطمینان داشت که باعث شد نو محافظه ‌کاران آمریکایی در آن واحد دو جنگ را در افغانستان و عراق به راه بیندازند و به اسرائیل اجازه دهند جنگ‌هایی را که شبیه تفریحگاه برای آن‌ها بود و نتایجش از قبل مشخص بود، بر ضد کشورهای عربی به راه اندازد. اما پایان شکست‌های عربی و آغاز دوره پیروزی‌ ها به ویژه در لبنان و غزه و ترس محور آمریکایی به ویژه از ورود به درگیری‌های جدید باعث شده این محور به دنبال در پیش گرفتن روش‌هایی مبهم برای پیشبرد اهداف خود برآید، چرا که آغاز هر جنگ جدید نتایجی را به بار می‌ آورد که موجودیت رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا را در معرض تهدید قرار می‌ دهد.

از سوی دیگر روش‌های مبتنی بر تحریک گروه‌های تروریستی و سازمان‌های مرتبط با آن‌ها بی‌ تأثیر بودن خود را نشان داده است، به همین علت ارتش آمریکا به سمت عراق گسیل شده تا سرکردگان داعش و بقایای حزب بعث را در تکریت نجات دهد. از آنجایی ‌که القاعده و متحدان آن در یمن شکست خوردند، عربستان سعودی نیز جنگ خود بر ضد یمن را آغاز کرد تا از اتحاد این کشور و ایفای نقش مهم منطقه‌ای از سوی آن جلوگیری کند.

همان ‌طور که القاعده شکست ‌خورده، جنگ عربستان سعودی بر ضد یمن نیز مسیر طبیعی خود به سمت شکست را می ‌پیماید، این در حالی است که آمریکا و اسرائیل از ورود به درگیری‌ های مستقیم وحشت دارند، چرا که منطقه را در برابر افقی باز از پیروزی نهایی محور مقاومت و آینده‌ای درخشان برای آن قرار می ‌دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان